Volvomekanikeren Startet 29.Juni.2010 Del på Facebook Startet 29.Juni.2010 Hei Var ute en tur i snekken og fant en liten rød slepejolle på ca. 8 fot. Jollen hadde kun 1 tau i bauen, og kan se ut til og ha slete seg. Ingen tein til at det har vært motor på båten. Savner du denne? Ta kontakt med meg! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Vist ikke eieren kommer til rette, hva skal jeg gjøre da? kan jeg beholde den? Må jeg evt. vente så og så lenge? Noe regler om dette? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 meld fra til politiet. dersom eieren ikke dukker opp blir den solgt på auksjon Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Hvis ingen melder seg, eller etterlyser denne, hadde jeg beholdt den. Hvorfor skal du slenge mer penger inn i statskassen? Ingen regnr? Jeg vet om mange som har kommet ut i litt hardt vær, og måtte kutte jollen fri, for å redde "moderskipet". Da er det ingen som regner med å få jollen igjen, men anser den som tapt. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ingen Reg. nr. Ingenting Jeg får ha den liggende en måneds til, så får jeg sette opp noen plakater her og der. Vist ikke eieren kommer tilrette, så får jeg vell bare pusse den opp, og ha den sjøl? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Snekker'n Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Jeg fant en gammel Pioner for noen år siden. Den var trolig dumpet eller mistet. Tok kontakt med politiet i Kragerø. De takket for informasjonen, og spurte om jeg kunne ha båten liggende hos meg. Etter noen uker tok jeg ny kontakt og spurte om jeg kunne levere den til Politiet. Fikk da til svar at hvis jeg ville beholde den, så var den herved min. Jolla har gjort god nytte hos oss som arbeidsbåt ved bøye og bryggejobbing. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Nemmen då venter jeg og se... Blir den liggende en måned, så pusser jeg den litt opp, og har den som slepe jolle til snekken Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Lag et emne her om "opppussing av mini jolle":) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Neeeh, blir heller: Oppussing Av Sjømann Jr. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SeaRaymond Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Hva er det å pusse på en slik en jolle da av mykplast? Massasjeolje for bedre skinn i sola Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Niks... Montere åregafler, Propp, til sjøllens og sanne småting Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Du får vel akkurat plass til en V12. De veier ikke mer enn 350 kg heller;) Så får du også noe varmt å sitte på:) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Hei Å lata vera å melda funn av hittegods til Politiet er straffabart underslag. Ellers så kan eg sitera for lengst avdøyde Prof. dr. Juris Carl Jacob Arnholm. "Mange ser på finnerlønn som et berettiget krav som følga av unnlatt underslag." Ask Sitér dette innlegget Link to post
LeBris Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Eg ville nok tatt en telefon til politiet jeg og, bedre det enn å leve i uvitenheten om at en dag kommer eieren eller ikke minst samvittigheten sin del. Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 ja, jeg får vell ta en tlf. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Sjøtunga Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Du får vel akkurat plass til en V12. Jeg tviler på at han får plass til en V12'er i 8 toms jolle... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
FjordHT Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 (redigert) Jeg tviler på at han får plass til en V12'er i 8 toms jolle... Tror heller ikke en 350kg v12 går i en 8 TOMS jolle Men denne burde funke: I en 8fots jolle går det sikkert å sette inn en v12 på 350kg, må bare forsterke og modifisere "litt" Redigert 1.Juli.2010 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Hehe, skal ikke ha noe v12 her nei, når jeg såvidt kan stå helt bak, utenatt det kommer vann inn, tror jeg en v12 kan bli ett håløst, og relativt umuligt prosjekt Blir en 5 hk her jah Men først må jeg ringe polisen og høre hva jeg kan/skal gjøre! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
FjordHT Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 (redigert) kanskje denne :) Redigert 1.Juli.2010 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 fått noe svar? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Jepp Hun skulle legge inn en ''søknad'' eller hva hun kaldte det, så skulle jeg få en tilbake mld.! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 kjøp en gammal påhenger med 50++ hk, splitt motor og stammen, så montere motor langt bak, koble den på aksling til propellen Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Høres ut som en dårlig ide du Lurer på hvordan du skal få svinghjulet so peker opp, til og rotere en aksel som peker bak? Snu hele motoren på hode? Vet ikke om jeg ville sotte på i den båten då Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SF Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Blir nesten litt nostalgisk når jeg ser denne gamle jolla Hadde selv en slik Pioner 8 fot som guttunge med 3,5HK Suzuki på. En skikkelig balje av en båt var det Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Meget ustødig! Hehe, men men! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.