Jump to content

Rød Slepejolle ca 8'' funnet utenfor Bjorøyhamn

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hadde en slik med 7,5 hk mercury, med en hjemmelaget flaps av kryssfiner festet til motorens kavitasjonsplate, gikk den rett i plan, og gjorde vel rundt 14 knop tenker jeg. Eneste som var var at bunnen bulte innover i slike hastigheter og truet med å gi opp :lol: En mars dag skulle jeg sette ut jollen og sette på motoren, dessverre reiste jeg meg for høyt opp med motren i hendene når den skulle nedpå hekken, jollen tippet selvfølgelig, og meg og mercuryen for i sjøen, har aldri noensinne kavet meg så fort på land igjen som ved den hendelsen, brrrr...

Guest Kaptein Fredrik

Høres ut som en dårlig ide du :giggle: Lurer på hvordan du skal få svinghjulet so peker opp, til og rotere en aksel som peker bak? Snu hele motoren på hode? Vet ikke om jeg ville sotte på i den båten då :giggle:

Du kan ha drev som er inne i undervannshuset i en påhenger,sånne drev som danner en 90* vinkel. Vanskelig å forklare

Guest Kaptein Fredrik

Hadde en slik med 7,5 hk mercury, med en hjemmelaget flaps av kryssfiner festet til motorens kavitasjonsplate, gikk den rett i plan, og gjorde vel rundt 14 knop tenker jeg. Eneste som var var at bunnen bulte innover i slike hastigheter og truet med å gi opp :lol: En mars dag skulle jeg sette ut jollen og sette på motoren, dessverre reiste jeg meg for høyt opp med motren i hendene når den skulle nedpå hekken, jollen tippet selvfølgelig, og meg og mercuryen for i sjøen, har aldri noensinne kavet meg så fort på land igjen som ved den hendelsen, brrrr...

Jeg mista min Mariner 8hk ut fra en pioneer 10" med samme prinsippet. den starta uansett, selv om hele "huset" blei fult av vann

jollen tippet selvfølgelig, og meg og mercuryen for i sjøen, har aldri noensinne kavet meg så fort på land igjen som ved den hendelsen, brrrr...

:lol::lol: hørtes kjent ut, dvs ikke jeg som opplevde det (var ikke så store karen den gangen) men far på 190 og 100++ kilo klarte det samme i en 8 fots Pioner, vi ungene lo oss halvt i hel men fikk klar beskjed om å vente til han kom opp og vi fikk se hvordan han tok det.

Jo opp kom an med sneipen hengende i munnvika det var ikke en kjeft på land som ikke lo av det synet. Lurer på om det ikke var like etter dette vi oppgraderte til ny jolle :lol:

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...