------------- Startet 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2010 (redigert) Hei Skal til Stavanger i helgen (fra Askøy) og vurderer å legge turen innom Mosterhamn. Hvordan er denne havnen? (Plass, tilgjengelighet, dybdeforhold osv.?) Den ligger jo fint plassert i forhold til Sletta, som et naturlig siste stopp før Sletta. Noen som er kjent? :) Redigert 29.Juni.2010 av Seglarboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Vet ikke så mye om Mosterhavn, annet enn når vi var der i juli ifjor, var det meget stille og greit å finne en havneplass. Se bilder under av gjestebrygge (en av mulighetene blant flere): Her er tydeligvis også en plass det kan legges til: http://www.kilico.no/Flere_bilder/bergen_sandefjord/pages/02%20Mosterhamn%20gjestehavn.html Det er forøvrig litt informasjon på Bømlo kommune sine hjemmesider, ellers nokså tynt. Lykke til! Flott sted. Anbefaler å få til "grotten" like ved sentrum der en kan bade og en tur opp og se i amfiet. Anbefaler ikke å fylle diesel her....da er det bedre å gjøre det på Sagvåg, der det nok sviver mer diesel gjennom systemet pr dag. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
alidal Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Se bilder under av gjestebrygge (en av mulighetene blant flere): Dette er en privat brygge.... Hvis du svinger styrbord med det samme du runder fyret, kommer du til gjestebrygge. Da er du i den omtalte "grotten" Anbefaler ikke å fylle diesel her....da er det bedre å gjøre det på Sagvåg, der det nok sviver mer diesel gjennom systemet pr dag. Har aldri hatt problem med diesel fylt i Mosterhamn. Har fylt mesteparten av mitt forbruk gjennom de siste 15 år her og ennå ikke hatt noe trøbbel. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 (redigert) Der ser du; greit å bli briefet av folk som er mer lokalt kjent. Det var en eller annen en eller annen gang som var litt skeptisk til den dieselpumpen (mener det var på Båtplassen), men du har helt sikkert rett. Det står et tlf.nr på den som du kan ringe og da tenker en kanskje at "omløpshastigheten" på dieselen ikke er den aller største.....men hvordan det er i praksis er jo det som teller. Du har rett i at den bryggen jeg lå ved et par timer er privat, når jeg tenker meg om. Når vi kom inn var det en seilbåt som akkurat var i ferd med å legge fra og han sa at vi gjerne kunne låne plassen hans. Hyggelige og gjestfrie folk disse bømlingene. Gjesteplassene ligger vel litt lenger inne i havnen (kai med store traktordekk). Stemmer ikke det, alidal? Redigert 1.Juli.2010 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
SF Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Det var en eller annen en eller annen gang som var litt skeptisk til den dieselpumpen (mener det var på Båtplassen), Det var muligens meg som skrev, fikk den tilbakemeldingen fra en kjenning på Bømlo sommeren for 2 år siden var det vell, han anbefalte oss å gå til Sagvåg på Stord for å fylle og han gjorde det selv. Han sa at det ble solgt saneringsdiesel fra kondemnerte fartøy her...........jeg vet ikke om det stemmer men jeg gikk til Sagvåg ;-) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bergen dørk Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Jepp, akkurat - så det gjorde jeg også! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
alidal Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Gjesteplassene ligger vel litt lenger inne i havnen (kai med store traktordekk). Stemmer ikke det, alidal? Det er vel egentlig ikke det, men den det går nok an å ligge der også.. Han sa at det ble solgt saneringsdiesel fra kondemnerte fartøy her...........jeg vet ikke om det stemmer Nei det stemmer nok ikke. (hvis du mener den pumpen som står i selve Mosterhamn) Jeg har som sagt fylt mange tusen liter, og det er nok en god del omsetning på den pumpen, bl. a. oppdrettsbåter. Hvis det hadde vært dårlig diesel her ville jeg helt sikkert visst om det.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.