s/y UT-sia Startet 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2010 (redigert) Heisan Jeg trodde at seilbåt var rimelig å forsikre, men nei. ELLER?? Eksempel: Bavaria 33 cruiser, verdi 800". Båtførebevis, overvåket havn, Fredrikstad kommune, mast opp om vinteren, Abb. hos vi i villa??, m.m. IF - 10.000,- Vesta - 7.500,- Er det noen som har erfaring med priseksempler fra andre selskaper Redigert 30.Juni.2010 av Tommy-lc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hørtes kanskje litt mye ut, men så har jeg aldri forsikret så dyr båt selv. Mange som har gode tips her inne. Mener å huske at gjengangerne av billige forsikringsselskaper er de som er spesialiserte på båtforsikring. Ta evt. et søk her på forumet Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Renita Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hei, Send en forespørsel til Atlantica og Norwegian Brooker, her har jeg altid fått rimeligere forsikring en de andre "store" selskapene. Eller rimelig og rimelig fru Blom, båtforsikring har vel aldri vært rimelig spør du meg !! Når det gjelder forsikring så må man ikke bare se på hva det koster, man må faktisk studere vilkåra nøye for å se hva man får igjen om uhellet skulle være ute. Her som ellers, kvalitet koster. Du får det du betaler for! God sommer! Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Er det noen som har erfaring med priseksempler fra andre selskaper Du må nok ta hele runden til alle selskapene for det er store, og ikke alltid så lettforståelige, forskjeller avhengig av hvor du bor, hvor båten ligger, rabattordninger som samlerabatter (sjeldent lønnsomt!), rabatter via diverse medlemskap (båtførerprøven, Kystpatruljen, OBOS, fagforening osv osv osv), så det finnes ikke et enkelt svar på ditt spørsmål. Viktig også å sammenligne epler med epler i forhold til vilkår, ikke minst om du får avkorting for alder hvis f.eks riggen går overbord. Hos noen får du 100%, hos andre kanskje så lite som 20% avhengig av alderen på båt/rigg. Pass også på dekning ved eventuell utleie og hvis båten ligger ute hele året. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 En vesentlig forskjell mellom Atlantica og Norwegian Broker er at NB gir tilbake forsikringssum ved totalhavari mens Atlantica gir markedsverdi. For meg så vesentlig forskjell at jeg ikke byttet til Atlantica -på tross av at de var en del tusen billigere enn NB på min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Cirion Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Forsikra min B32C hos Quality Maritime og det kosta 4922,- Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Heisan Jeg trodde at seilbåt var rimelig å forsikre, men nei. ELLER?? Eksempel: Bavaria 33 cruiser, verdi 800". Båtførebevis, overvåket havn, Fredrikstad kommune, mast opp om vinteren, Abb. hos vi i villa??, m.m. IF - 10.000,- Vesta - 7.500,- Er det noen som har erfaring med priseksempler fra andre selskaper En liten oppdatering Gjensidige: Kr. 4.500,- Det går den riktige veien!!! + at Vesta ville få lov til å se på det en gang til!!?? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 "Se på det en gang til" betyr ofte at de gir en spesialpris for å kapre deg som kunde for så å sette opp til "normalpris" igjen til neste år... På www.norskesjo.no finner du en online premiekalkulator. Jeg har fått gode priser der Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sjøtunga Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) Du bør lese betingelsene nøye, ikke bare se på hva forsikringen koster. F eks er det verdt å merke seg at de fleste store, "generelle" frosikringsselskapene har "bruksfradrag" på 10% pr år de første 5 årene fra båten var ny når erstatningen skal utbetales. Får du rigghavari på en 5 år gammel rigg, så får du mao utbetalt halvparten av det det koster å få opp en ny rigg. Så kan du gjette om forsikringsselskapet anser det som sitt problem å finne en brukt rigg til halv pris innen rimelig tid... Redigert 30.Juni.2010 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Radioinspektøren Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hei! Hadde min hos Quality Brokers til ca 4.800,- ingen justering der og ypperlig service! - Bra dekning og det hele. Har den nå i Gjensidige som klarte å matche til 5.100,- inkludert jolla. Havområdet er så godt som hele Europa (til og med kanariøyene). Grunnen til at jeg byttet var at jeg fikk en betydelig rabatt ved å samle forsikringene (igjen).... Første gang jeg skulle forsikre (ifjor vår) var svarene omtrent som følger: If: Ca 13.000,- !!!! Pantenius: Ca 8.500,- Quality Brokers: 4.800... Virker som om If ikke var særlig interessert i å gjøre noe med sin skyhøye pris.... Lykke til med valget Sitér dette innlegget Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post
Teerex Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 jeg trodde "alle" med båter over en viss minimumsstørrelse hadde forsikring hos http://www.norskesjo.no/index2.htm dvs. http://www.fender.no/ Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hansi Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 I forbindelse med kjøp av ny båt for noen uker siden tok jeg en runde med forskjellige selskaper for uforpliktende tilbud på forsikring. Prisen spriket tildels ganske mye ( 6 tusen ) fra høyeste til rimeligste tilbud. Helt klart noen som ikke var interessert i å forsikre båten. Hva som forsikringen omfattet spriket også en del. Vil anta at det lønner seg å gjøre en god research før en hopper på det første og beste tilbud. Litt jobb er det, men kan lønne seg på sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 jeg trodde "alle" med båter over en viss minimumsstørrelse hadde forsikring hos http://www.norskesjo.no/index2.htm ... Men Norske Sjø vil jo ikke ha "båter over en viss minimumsstørrelse"; det ikke kun 50 fot som er grensen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Key Freak Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) Jeg hadde min forrige båt (Scand Baltic 1984) forsikret i Norske Sjø (Fender Marine). Betalte ca. 5.000,- i premie. Min nye båt (Viksund 350 1996) forsikret jeg hos Quality Maritime. De var klart billigst for meg. Atlantica var dog ikke veldig mye dyrere. Jeg betaler ca. 7.600,- nå. Norske Sjø var klart det billigste alternativet da Balticen skulle forsikres, men det var de plutselig ikke da jeg skulle forsikre Viksunden på 35 fot... Redigert 30.Juni.2010 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Voff Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Heisan Jeg trodde at seilbåt var rimelig å forsikre, men nei. ELLER?? Eksempel: Bavaria 33 cruiser, verdi 800". Båtførebevis, overvåket havn, Fredrikstad kommune, mast opp om vinteren, Abb. hos vi i villa??, m.m. IF - 10.000,- Vesta - 7.500,- Er det noen som har erfaring med priseksempler fra andre selskaper Hørtes da billig ut! Vesta skulle ha 18.000kr for å forsikre en Bavaria 38 Cruiser. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Vesta skulle ha 18.000kr for å forsikre en Bavaria 38 Cruiser. Prisen relaterer vel det faktum at seilbåtene oftere går på grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Jeg sjekker opp forsikringene mine vært år, de 5 siste årene er det ingen som har hatt billigere forsikring på min båt en Gjensidige... hører flere nede i havnene vår sier det samme, men det kan selvfølgelig variere fra båt type.. Sitér dette innlegget Link to post
Godvik Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Ser i tidligere tråder at det gjøres oppmerksom på at f.eks. Norwegian Broker ikke har rettshjelp forsikring. Dette var korrekt, men i år er dette inkludert i forsikringen. Norwegian Broker er for min båt det rimeligste alternativet. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 For meg kom Pantaenius best ut. Atlantica er kjennt for å ha ganske kjipe betingelser og restriksjoner. Jeg valgte de bort pga at for eksempel en Shetlandstur ikke inngår i dekningnen. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Quaoar Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 (redigert) Atlantica er kjennt for å ha ganske kjipe betingelser og restriksjoner. Kunne du utdype litt bedre hva disse kjente betingelsene og restriksjonene er? Jeg er nysgjerrig siden jeg selv har forsikret min båt i Atlantica. Kan ikke huske at de var spesielt kjipe, snarere tvert imot. Har både forsikring på båt + motorhavariforsikring der, og det ble 53.000 kroner rimeligere (i året) enn f.eks. IF. Redigert 5.Juli.2010 av Quaoar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjøl Halaleren Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Hei, du kan jo prøve denne. Det er enkelt! https://www.nemiforsikring.no/medius/index.action?salesChannel=120537 Ca 4.900,- / år 4.000 i egenandel Ca 4.000,- / år 12.000 i egenandel Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Jøss, ser umiddelbart at jeg kan spare noen kroner på begge båtene jeg har kaskoforsikring på! Tror jeg må kikke litt nøere på vilkårene også slik at det blir eple/eple sammenligning, men ser absolutt interessant ut. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Hei, du kan jo prøve denne. Ble faktisk 1500,- dyrere enn hva jeg betaler i dag på nybåten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.