fangorn Startet 30.Juni.2010 Del på Facebook Startet 30.Juni.2010 Hei, Jeg har etter lang omveining bestemt meg for å flytte i båt. Desverre tillater ikke økonomien at jeg kjøper egen før om ca. et år - da får jeg dog kjøpt en flott båt jeg gleder meg til å eie - men før det tenkte jeg å sjekke mulighetene for leie. Jeg har selvfølgelig allerede sjekket finn.no, men båtene avertert der er mest ukes, og månedsleie i sommer, og det til nokså høye priser. Jeg ser etter et alternativ til båtlån, og da kan ikke månedsprisen være mangfoldige tusen. Tror dere det finnes interesse for å leie ut båt i vinter som alternativ for å ta den opp? Ser etter en seilbåt på 30 fot+, med godkjent annlegg for landstrøm og anstendig interiør. Har båtplass i trygg boblehavn i Oslo, og ville brukt den pent, først og fremst bare til å bo i. Har jo seilkunnskap, men er ikke interessert i å¨legge ut på langtur på høsten i leid bobåt. Ser dette som vinn-vinn situasjon for begge parter, da man tross alt ikke tjener noe av å ha båten på land. Jeg ville selvfølgelig betalt båtplass og strøm, pluss stilt med egne elektriske apparater. Båtlån nå ville kostet meg rundt 3000 i måneden, så ville betalt under det, men det er jo noen tusen og båtpass i løpet av vinteren? Ser etter å leie fra nå, eller august/september, til medio mars. Dette er ingen annonse! Det er bare å svare her eller sende privat melding om noen her er interessert, men jeg ser med dette etter folks erfaring på området. Tror dere noen ville vært interessert, kjenner dere til om dette har blitt gjort, eller ville dere gjort det selv, om muligheten bød seg? Blir takknemlig for alle svar, Fangorn Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Det er vel stort sett bare Herbern Marina på Aker brygge som er tilrettelagt for å kunne ha båtboere om vinteren? Tipper dette vil komme på minst 25.000 for en vinter, og hvis du da også skal betale leie for selve båten blir nok dette relativt dyrt. http://www.herbern.no/vinterhavn.htm Sitér dette innlegget Link to post
fangorn Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ja, har båtplass på Herbern. For vinterhalvåret tar de 330 kr pr. fot, så si at båten er på 33 fot = 10890 kr. De tar 5500 i botillegg for en person. Vet ikke hvordan du får det til å bli 25000, om du ikke regnet med strøm og. Sett at jeg betaler 25000 for et halvår for marina og strøm, dvs. drøye 4000 i måneden. Om jeg skal ta opp båtlån nå, blir det ytterligere 3000 i måneden, og 7000 totalt blir for stivt. Derfor ser jeg etter båt til leie. Alternativet blir å kjøpe båt og bo i bøye, det går an, men er lite fristende som ny båtboer:) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ser regnestykket ditt men disse 3000.- som båtlån de må du vel uansett betale i leie for en båt eller ser jeg feil på regnestykket ? Sitér dette innlegget Link to post
fangorn Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Nei, du ser ikke feil, det er heller jeg som er uhyre optimistisk og lurer på om der finnes folk som ville leid ut båten for under 3000. Det virker ikke veldig lønnsomt, men 6-8000 er mer enn ingenting for et halvår... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Vet ikke hvordan du får det til å bli 25000, om du ikke regnet med strøm og. Jo jeg tok med strøm ++, og da tippet jeg rundt 25.000 Sitér dette innlegget Link to post
fangorn Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ja, ok. Da regner vi likt! Om noen vet noe om andre marinaer i oslo (finnes det andre boblehavner?) Er det bare å skrike ut. Jeg MÅ ikke bo på Aker brygge, om det er mye å spare annensteds. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Jeg har båten i boblehavn med strøm om vinteren, men det er ikke tillatt å bo ombord. Pris ca 4.000 + strøm Tipper det samme gjelder for mange andre boblehavner også. Sitér dette innlegget Link to post
fangorn Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Nei, det er noe med det. Vil ikke bo ulovlig, men jeg vet om mange som bor i havner der det ikke er tillatt å bo. Konsekvensene er ikke så ille, er de vel? Overgangen mye på besøk i båten/bo i båten er ganske glidene, ville i alle fall vært det for meg. Så lenge disse andre boblehavnene kan levere anstendig med strøm, bør det vel gå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.