Jump to content

WIFI antenne forsterker opplegg

Enzo

Recommended Posts

Vil denne antennen gi meg "litt" bedre rekkevidde i båten slik at jeg kan hente WIFI-signaler fra land.

Jeg får pr i dag kontakt om jeg sitter på dekk med laptoppen, men ikke om jeg sitter nede i båten.

Om en slik vil bedre signalene nok til at jeg kan sitte på Baatplassen utover vinteren, så kjøper jeg kanskje den i morgen da jeg skal en tur til Seatronic uansett i morgen.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

I følge de dokumentene jeg finner er grensen 100 mW EIRP i 2,4 GHz båndet (802.11b/g/n). Frankrike har enda lavere grense.

I 5 GHz båndet er visst grensen 200 mW og 1000 mW i den øvre delen av båndet.

USA har betydelig høyere grenser for 2.4 GHz båndet, men utstyr beregnet på det amerikanske markedet er altså ikke tillatt å bruke i Europa med mindre det kan tilpasses europeiske standarder...

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Kanskje litt dyr for puslete 30mWatt, men sikkert brukbar den.

Min som er avbildet over er på 1000mWatt.

Jeg ser den Mix.... Du betalte også bare 1/5-del av det jeg vurderer å bruke i morgen.... men jeg er så sinnsykt lat om dagen, at det kan hende jeg bare kjøper denne pisken fra seatronic om jeg ikke tar til fornuft i løpet av natten. Det er ikke det at det er noe Pez å handle fra E.bay, men det er nå enklere å plukke noe ut av hylla og dra kortet når man allikevel skal ha noe annet.

Meget mulig den er litt puslete, men om den bare får signalene de siste to metrene, så gjør den liksom den jobben jeg ønsker at den skal gjøre...... Som sagt, er det mulig jeg tar til fornuft innen jeg står foran kassen i morgen.

Den WL-400 saken fra Seatronic er priset laaangt over det jeg er interessert i å betale for at sjefen skal bli blidere om mobilregningen min blir mindre.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

• 1 år senere...

Hej

Funderar lite, Provade i hellas 36dbi omnidirectional antenna ca 2m lång vit pinne , o laptop med solceller och konvertering till 220volt ombord, kontor ombord med andra ord. Satte up antenna i masten och sedan ute på kajen, bland andra master blev det problem, det rør på sig før mycket. Dessutom upplevde jag att skyddet från andra nøtter online i wifi sammanhang finnes inte i praxis, 200+ x stenger av netanslutningar, ordnar nationwide i hella hellas blockering utan att deklarare, eg min portal før arbete corfu.net84.net samt att man ar ju ansluten Connected , samtidigt visar det ju att man har limitid connection ibland, eg det fungerar inte, sedan nær man har netconnectivity bra, då blockerars emailar etc till grannen, eller mittemot i hamnen, eg jag har i praxis ingen connectivity...Har skickat till wifi konsortiet denna sak, samt till finans inspektion, tystnad æro svaret. Avståndet var ju bra man kan komma fleratal kilometer och se en hel høg med wifi hotspots och man kan skapa sin egen mobila hotspot som andra kan logga in på, dock ar ju distribution av passord ett problem dær man inte ser var hotspoten finnes så klart, eg massa fantasi namn på kafeer. Det verkar finnas någon form av reglering av radionivå styrkan dessutom remotly som jag inte kan definiera hur det går till. Funderar nu på denna/directional, riktingsavhengig ) 25dbi parabol riktbat ev med steppermotor . Dock vet jag ej om det finnes automatik programvara som automatiskt kanner igen riktningen signalstyrka och ordnar det sjælv, lyckades se div cruisership men kom inte in. Dock finnes ju alla ta sig in verktyg online, vilket torde vara lite kritiskt. Ur netbank synpunkt med mera. Finnes det någon som utvecklat detta till en fungerande sak i marin miljø, då inte ice net finnes i hellas?

25dbi parabol sak http://store.freenet-antennas.com.au/product_info.php?products_id=669&osCsid=7bde0553de2f680641a8f1e2fd15fac0

Redigert av Jan P Kajander (see edit history)

Bakdelen med Bullet'n, slik jeg ser det, er at de ikke er tette mot vær og vind i RJ45 koblingenen. Her må man benytte teip/krympestrømpe for å holde fukt ute. Det er bare et spørsmål om tid før de konker ut i et sjømilljø. De er også vesentlig mer kompliserte å sette opp skikkelig, men når det er gjort så er det gjort. Så har man all monteringen.

Vet ikke helt jeg. Har brukt en slik bullet son kom med dette settet fra islandtimepc.COM i flere vintre som båtboer og i tillegg nesten 15000mil på langtur uten problem med original tetting.

Har surfet på Internett fra union Island når vi lå på Tobago keyes f.eks (4-5nm) og flere ggr 1-2 nm fra land på svai med Internett.

Fantastisk produkt

Det er jo utmerket, men min Bullet har ingen tetting originalt slik den selges og det er mange som ikke vet hvordan de skal tettes. De reklamerer at det er utendørs produkt, men som sagt ikke slik den kommer i esken. Det er ikke noe galt med rekkevidden, men den er vrien å konfigurere for folk med normale kunnskaper. Mulig din har noe ekstra siden du har kjøpt dette fra noen andre enn Ubiquiti.

Jeg har nå testet ut The Wirie AP som inneholder de produktene jeg tidligere nevnte, denne er satt sammen i en tett Pelican boks, så langt må jeg si meg veldig fornøyd. http://www.thewirie.com

Den er veldig enkel da det kun er en kabel som kobles til 12v, det hele settes opp trådløst via web med iPad, PC osv. Ingen kabler til pc eller lignende.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...