mareskog Startet 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2010 Har et problem med min evinrude 60hk 1985 mod. Når jeg prøver å starte den første gangen fungerer alt utmerket, men med gjentatte forsøk, går startmotoren bare saktere og saktere. Trodde først det var lite strøm på batteriet, men da jeg kjente på starteren og batterikablene var de glovarme. Gummien rundt batterikablenen begynte faktisk å smelte. Hva kan dette skyldes? er starteren ødelagt? Virker som det er noe som stjeler strøm, da batteriet er fulladet. håper på tips... Sitér dette innlegget Link to post
bredekaede Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 prøv å måle motstanden i hovedkablene til starteren. vanlig at starteren går tregt dersom kablene er gamle/dårlige. Sitér dette innlegget Link to post
mareskog Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 mener du kablene fra batteriet eller den ene kablen som går inn på starteren..?er jo bare en kabel siden starteren er jordet i godset på motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 sikkert børstene som er slitt eller rustet fast så de har dårlig kontakt Sitér dette innlegget Link to post
bredekaede Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 jeg mente minuskabelen som går inn på blokka.det går an å sjekke dette ved å bruke startkabler som kobles i paralell sammen med eksisterende kabler.sjekk også batteriklemmer.Neste steg er vel å demontere starteren Sitér dette innlegget Link to post
mareskog Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 har sjekket minuskabelen og den ser rufsete ut ja, ser ut som den er nesten ødelagt inne ved kabelskoen som er festet i blokka på motoren. skal prøve å skifte denne, så får vi se om det blir bedre...takk for gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.