knsol Startet 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2010 Heisann Jeg har en gammel perkin i båten min.. Denne har pluss til gods. Jeg tenker å bytte om, sånn att jeg har minus til gods. Lar dette seg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 er vel bare og bytte det! har det samme på traktoren, der var det bare og bytte men måtte endre litt på coilen der siden det er bensin. skulle bare være og snu batteriet i forhold til bare motoren, instrumenter osv må nok koples om så de ikke skal gå istykker. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hva med starteren? Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) Åkei, har demontert alt av instrument, skal ordne alt nytt så. bytter bare om, å kjører pluss til starteren i steden for minus nå? Redigert 30.Juni.2010 av knsol (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Ei slik snua medfører nok skifting av dynamo. Starteren bør klara overgangen problemfritt. Dette med instrumenter veit eg ikkje, men ser mulighet for eindel krøll. Men for å ikkje gjera det verre enn det er, so tek eg til meg Jacob Sande sine ord: - Trur eg Magne Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Jaok, Instrumenter er ikke noe prob, i og met att jeg holder på å legg opp alt nytt. trykk giver å følere + nye instrumenter. Hvorfor må dynamo byttes? Er ikke noe problem å ha det sånn. men tenker viss motor får kontakt med sjø en gang, da smeller det! Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) jeg satt på ny dynamo samtidig! når du snur batteriet så får starteren automatisk pluss isteden for minus, og den sviver rett vei:) Redigert 30.Juni.2010 av Vrengen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hvorfor må dynamo byttes? Når det her er sagt at motoren har pluss til gods, har ogso dynamoen pluss til gods. Når det so skal skiftast om til at minus blir gods, må der inn ein dynamo som gir minus til gods. Då er det snakk om å bygga om den dynamoen som er, eller å bytta dynamo. Ei ombygging anser eg, med litt kjapp hoderekning, kan fort bli ein dyrare og dårligare løsning enn å skifta dynamo. Forresten, Starteren bør klara overgangen problemfritt. sa eg. Der finst dog nye startertypar, med permanent magnet i statoren, desse har eit reduksjonsgear mellon startmotor og startinnslag. Ein slik startar vil gå feil vei rundt. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.