Mjösseiler Startet 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2010 Hei! Jeg har i vinter kjøpt og overhalt en fjord 20 plastsnekke fra bunnen av. Jeg har lyst til å aventere den til salgs på finn.no for å se om jeg kan få det jeg har lyst for den. De som ligger ute på finn av denne båten er i dårlig stand, og ligger på 40-60000, jeg vil aventere min for 60 000, om jeg får solgt den for det, kommer jeg til å kjøpe meg en ny snekke. Jeg har kikket på disse: fevik 21 og 23, marex 21 (flexi) og hanto 22(24). Jeg synes dette er veldig fine båter, og som 15 åring kan jeg ikke handle for dyrt.. Det er heller ikke sikkert jeg kommer til å selge og kjøpe meg ny båt, men jeg har litt lyst til å se hvor mye jeg kan få for fjorden! Jeg vil kalle den et prakteksemplar, siden jeg har gjort opp igjen alt fra bunnen av, alt treverk er nytt, teakfineer, og gulv er nytt, kalesje ny, puter nytrekt i mørk blå, og motor er overhalt, denne båten er rett og slett strøken! Hva vil dere tro jeg kan få for den, og hvilken snekke synes dere jeg skal velge? Bråker det veldig med diesel-motor? Jeg har ingen erfaring med det fordi jeg har bensin i snekka mi nå(penta 15 hk), går stille og fint. Jeg vil gjerne ha kommentarer på alt, valg av ny båt og salg av min egen. Håper dere som er litt mer erfarne enn meg kan hjelpe meg på veien! :) MVH Mats J Hansen 15! ;) Sitér dette innlegget Skilsö 23 og bukh dv36. Mjøsa Link to post
Mjösseiler Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 ... Sitér dette innlegget Skilsö 23 og bukh dv36. Mjøsa Link to post
Hafrsfjord Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Kan iallefall anbefale Fevik 715 ( nyere modell av Fevik 23 ?). Behagelig støynivå med motoren under dørken, men spørs da om prisen kan bli noe for høy? Ruller som snekker flest, men ellers en stødig båt. Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Høres ut som en kjempejobb,noen ungdommer med sunne interesser også ser jeg Kan jo kanskje håpe på 10K ekstra også om du treffer på den rette Noen dieseler bråker mer enn andre,men bensin er nok mest stille. er gode båter alle du har i tankene og en del feviker er det ganske hyggelig pris på La Vida Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Mjösseiler Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Takk for svar, ja jeg vil sikkert helst ha bensin, men de fleste er jo diesel.. men er det spesielt noen motorer som er bedre enn andre? Jeg ser noen båter har mariniserte bilmotorer, det er nok ikke noe å satse på.. + Sitér dette innlegget Skilsö 23 og bukh dv36. Mjøsa Link to post
småbåtentusiasten Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Hei Mats. Hyggelig med unge entusiaster! Motorlyden er helt annerledes i en liten Volvo Penta dieselmotor enn i en nyere dieselmotor for bil. Motoren er ikke dårligere av den grunn, men det er tatt med i beregningen at den skal stå i store gummidempere og i en motorkasse med god støydempning. Da forsvinner svært meget av både vibrasjoner og lyd. En båtmotor skal også gi mye større kraft i lave turtall fordi den har belastning hele tiden fra vannet mens en bilmotor tar ut veldig lite kraft unntatt ved akselerasjon og toppfart. Dieselmotor er godt egnet for deplasementsbåter (ikke-planende) båter. En bensinmtor er kanskje enklere å "mekke på" selv, men derom er det mange meninger. I en dieselmotor er det trykk på drivstoffet og dysene som spruter det inn i sylinderen er svært viktige for god funksjon. Disse krever mer avansert reparasjon enn å "bare bytte tennplugg". Vil gjerne se av båten din her! Du kan jo legge ut en ny tråd "Snekke oppussingsprosjekt (av junior)" ? -Tom Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 (redigert) av disse du nevner ville jeg nok godt for en Fevik 23 denne har et godt skrog som får litt fart og tåler mye sjø den har også fin innredning i teak og eget toalettrom men ta også en god titt på Nidelv 24 og Joda 24 tur av disse ville jeg nok tatt begge fordi dette er garantert de fineste båtene i klassen Skilsø 23 er nok den båten jeg syns er finest i prisklassen, denne er jo en klassiker av de skjeldene og med 36 hk bukh går det unna skal jeg love deg. og vist ikke noen av disse faller i smak kan du være heldig å finne sandvik 25 AC HT til prisen også her er noen linker av de forskjellige: Joda 24 Tur http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23058763 Nidelv 24 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22444833 Skilsø 23 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22820493 Sandvik 25 AC HT http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21575494 NB jeg ville godt for Skilsøen Redigert 4.Juli.2010 av :båt1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.