Jump to content

Hvor får jeg tak i SEV Marchal dynamo erstattning?

Polarn

Recommended Posts

Noen marinemotorer av eldre årgang (Deriblant VP) har liten plass til dynamo i dybden, og derfor er det noen ganger vanskelig å finne en erstatning til SEV børsteløs 35 amp. Dynamo.

Delene som normalt tar kvelden i disse dynamoene er relativt billige. Det er normalt printbanen til diode trioen eller regulatoren som må skiftes, og disse delene leveres av blant annet Romnes.

Ja, så er den på som du sier 35 amp. Tenkte meg en på 70 amp med børster, men må ha til dobble reimer. Finnes det noen som da passer rett inn? Kan sjekke Bema som ble anbefalt her, hvordan er prisene? Ser det finnes et firma som heter Importex AS, noen som har erfaringer med de? Har sendt dem en mail man ikke fått svar, kom ikke frem på telefon heller

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Har nok bare fått et dårlig førsteinntrykk, må flytte over reimhjulet jeg også.

Hei Polaren Har akkurat byttet min gamle SEV Marchal. Kjøpte hos Jørg Becker. 70 A. Ble et helt nytt ladeliv. Fikk også et tilbud fra Sverige hos Frej bildelar.se (Aner ikke hvordan jeg setter inn link, eller bilder) med eksakte mål som erstatning for SEV Marchal,ca 1700,. Sv.kr. Men hvorfor dobbel reimhjul? Jeg valgte Jørg pga, at jeg har instalert både prosplit og pdar. Var hjemme hos han og han gjorde alt klart for meg , bare å instalere.Du har vel også ekstern regulator på din SEV?

Mvh.

spilli.

ALDRI har jeg noen gang fått så bra service som hos Importex. De fant ut at det gamle remhjulet ikke passet og bygde like greit om hele greia justerte og sto på. Man skal lete lenge etter like bra service som hos dem. Da ble det en Prestolite 70 amp for 1695,- og da var bytte av remhjul inkludert.

UPS, nå husker jeg ikke hva B+ og D+ var igjen. Antar B+ er hovedledningen og D+ var til lampa?

imag0013.jpg

imag0015.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...