bademann Startet 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2010 Heisann! Lurer på om hundeklør skader gelcoat? Lager klørne riper og merker, eller er gelcoaten så hard at den ikke tar skade av en hyperaktiv dalmatiner som helst vil være overalt på en gang. Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 vet ikke helt men tror gelcoaten er er så pass hard att den tåler det (er ikke helt sikker ) men det merker du jo når du slipper hunden løs Sitér dette innlegget Link to post
Steffen Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Har Gelcoaten omtrennt hardhet som billakk er svaret JA. Det blir riper.. Sitér dette innlegget Link to post
bademann Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Trodde gelcoat var hardere enn billakk. Folk polerer jo gelcoat med f.eks. autosol. Det hadde ikke jeg gjort med bilen min.... Tenkte kansje det var noen med hund her som har erfart dette. Lurer på om det finnes noen slags sokker til å tre på (u)dyret. Frister ikke helt å bare teste det ut heller med å slippe galskapen løs, he he... Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Sko til hunder Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) Hundeklør kan lage permanente riper uten vanskelighet. Noen hunder har skarpere klør enn andre avhengig av klipping o.l. Er på jakt etter hundesokker i gummi som sitter godt på gelcoat. Kom gjerne med tips, eller så må jeg til hundeforum. (Nei, Vestkystseiler, det var ikke så fancy sko jeg mente. Helst billigere og bedre!) Vi dekker da alt her inne, gjør vi ikke, folkens ? Redigert 30.Juni.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bademann Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 He he he.......basket sko i denim. Bikkja er gal nok fra før, om jeg ikke skal fyre opp enda mer med å kjøpe joggesko til galskapen! Skulle isåfall kjøpt gammeldagse dykkersko med blysåle...... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Vår voffs lager ikke riper i båten min, men hun er vi ikke så flinke å klippe på. Nyklipte er veldig skarpe i ca 1-2 uker til de blir slitt i asfalten Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Om du kjenner noen som driver med hundekjøring, så kan sikkert de avse noen hundesokker i plast, som brukes vinterstid mot ising og kalde poter. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Har en Alaska Husky på deltid. Han lager ikke riper/merker i min båt, selv når han tar sats og hopper ut/inn osv. Vet ikke hvor nyklipte klørne hans er til enhver tid, men riper/merker har det aldri blitt. Vil tro at de fleste hundeklør er like skarpe/harde, og siden han ikke lager merker med sine krumspring og 35kg er du nok trygg. Han vil ikke gå med sokker, men i "alle" dyrebutikker får du kjøpt sokker i ulike materialer, også av typen som hindrer at de glir på glatt underlag. Gjerne laget i gummi e.l. Om bikkja vil ha de på er noe annet. De koster som regel en del kroner også. Her er et eks. De er jo egentlig beregnet på et annet bruksområde, men kan jo funke. Her er et annet eks. Finnes i svært mange ulike varianter. Forklar behovet til en butikk, så ikke du får noen som er altfor varme på sommerdager. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Mouche Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Regelmessig manikyr og valium ved behov er nok rette oppskriften! Spøk til side; klørne klipper jeg regelmessig, men om det er grunnen til at jeg ikke har opplevd dette problemet med bikkjer i båt siste 15 årene vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bademann Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Takker for alle svar!! Tror jeg prøver med noen av sokkene til jentungen først. Da finner jeg ut om tispa vår aksepterer å ha sokker på. Gjør hun det kan jeg kjøpe noen gummibelagte, så hun ikke sklir. Hvis hun ikke vil ha de på, så får vi prøve uten sokker og valium..... ....evt. full narkose Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Har hatt hund i båt i mange år og uten antydning til riper i gelcoat, har hatt schaefer,golden,labrador og border collie men ingen har klart å lage en ripe. men gummijolla har de klart å punktere Eneste problemet jeg synes er......de forbanna bikkje håra...overalt. Men er man hunde eier så er jo bikkjehår endel av kostholdet Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Eneste problemet jeg synes er......de forbanna bikkje håra...overalt. Men er man hunde eier så er jo bikkjehår endel av kostholdet Har merka det etter min... Håra er så lette at bare du går gjennom et rom så er de oppe i taket allerede! Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 De bikkjehåra er overalt.....rene terroristene spør du meg. Du møter dem der du minst ønsker det.... De hilser deg velkommen til frokost....i leverposteien...i melka....i kaffekoppen. Så en liten pause til lunsjen....da dukker de plutselig opp i omeletten....hva f...gjør du der... Tror jeg har lyst på et wienerbrød litt utpå dagen....næmen...hælladussen..er du her også...sukk. Så kommer kvelden med grilling....jada i salaten...ikke engang dressingen slipper unna. Så skal fattern ha seg en knert til kvelden...Hei fattern! har du det bra! Phuuu ikke så verst..grrrrr. Så kommer kvelden! Jaggu liker dem tannkrem også...jaja! vil jo være med på alt da! Herlige som de er..voff voff Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 de ripene som blir polerer du vekk. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Før du trer noen sokker (uten gummibelegg)over potene/labbene til din hund så vil jeg anbefale deg å selv iføre deg noen ullsokker og bevege deg rundt i båten, og på dekk, særlig på de de nyvaskete og velpolerte/voksede overflater og så se hva du synes å oppleve mht trygg ferdsel ombord? Godt bad! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bademann Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Uhm....Mouche planen med å ta sokker på bikkja her hjemme var bare for å sjekke at hun aksepterte å ha noe tredd over potene. Før jeg evt. kjøpte hundesokker med gummibelegg. Har fått signaler her inne om at ikke alle hunder trives med potesokker, så da fikk jeg prøvd det ut før jeg handlet. Når det gjelder hundehår kan jeg varmt anbefale en kjekk sak som heter Pet hair magnet. http://www.petmate.com/Products/Pet-Hair-Magnet__26038.aspx Denne kjøpte jeg på Felleskjøpet og fungerer helt utmerket til både hundehår og kattehår. God båtsommer ønskes til både to og firbeinte Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Denne kjøpte jeg på Felleskjøpet og fungerer helt utmerket til både hundehår og kattehår. Har også god erfaring med denne, men hindrer ikke pels under lokket på leverposteiboksen i kjøleskapet. Brukt på tepper så får man virkelig en "god" følelse av hvor mye pels som er i teppet, og ovealt forøvrig ellers også. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Eureka Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 I båten går jeg enten barfot eller med skikkelige ullsokker... :) Har ikke ramla i sjøen enda, i år ihvertfall... :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.