kbhalleland Startet 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2010 Prover å montere aksling til fast-flens på Viksund goldfishen min. Har tatt ut flensen og borret ut gamle settskruer og gjenget opp igjen. Problemet er at jeg ikke greier å presse aksling in i flensen med håndmakt. Må jeg dunke akslingen inn med hammer / slegge ved å slå på aksling utenfra ? Tips mottas med takk. mvh Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Varm opp flensen, da vil den utvide seg det lille som skal til. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Bør nesten måle aksel og flens med mikrometer for å se hvordan pasningen er. Er det anborret i aksel med settskruer? Mulig du må slå aksel inn utenfra, men det beste er å få på rene hvor trang den flensen er. Da finner en ut hvor greit det blir å få den på plass i flensen. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
mateco Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Puss av rust og skitt på aksel og hull i flens! Hvis du har mulighet så legg akslingen i frysen noen timer! Varm flensen med en varmepistol, ta akslingen ut av frysen og monter flensen på den kalde akslingen! Burde kunne virke helt uten problemer! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.