Sjøfalken Startet 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2010 Hei Jeg har en suzuki 9,9 2005 modell 2 takter som jeg vil trimme til 15 hk. Har fått vite at jeg må skifte forgasser og vurderer å kjøpe forgasseren i sverige. Noen som vet hva en forgasser koster i sverige og i norge? Er det eventuelt noe annet jeg kan gjøre for å trimme motoren til 15 hk som den orginalt er? Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Jeg fikk fatt i en ny forgasser i Bodø ca 2001 for kr 800,- Ved 2 - 3 andre steder skulle de ha ca 2000,- kr og den gamle 9,9hk forgasseren i tillegg. Så på Finn.No nå i April disse 15hk forgassere på tilbud for 800,- kr i Stavanger, men de er vel utsolgte nå. Tror du skal glemme Sverige, ser påhengere er dyrere der enn i Norge. Dette gjelder også brukte påhengere. helt vannvittige bruktpriser. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Hva het butikken du kjøpte forgasseren på? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Auskar: Hva het butikken du kjøpte forgasseren på? Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Finn deg en kar som har hugget en halv-gammel 15 hk, er ganske sikker på at forgasserne er helt like! Hvis ikke du får tak i en ny gasser til 800 kr, for det er ikke noe upris :) Du må også fjerne en skruv ved svinghjulet for å få max gass på motoren, hvis den ikke er fjernet fra før da :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Tror skruen er fjernet. Vet ikke om noen som har en halvgammel suzuki dei ikke bruker mer så jeg tror jeg må kjøpe en helt ny en Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Forgasseren koster 1030,- inkl.mva. hos Moster Bil og Garstad Båtservice skal ha 1170,- Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 OK takk. Det er vel moster bil i hordaland. Er det garstad båtservice i stavanger? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Garstad i Stavanger ja. Nede med Verven blir det vel. samme bygg som maritim. Er også Garstad på Åmøy Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Har ikke moster bil en hjemmeside? Er det noen andre som har tips til butikker der de selger forgassere som ikke er aaltfor dyre og som det går an å få tak i? Sitér dette innlegget Link to post
Modem Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Heisan er litt interessert i dette selv, da jeg har en suzuki 9,9 dt 2003 mod. Er det mulig å bare bytte ut dysene i forgasseren? eller er det mere på forgasseren som er ulikt 15 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Jeg har også tenkt på å bytte dysene i forgasserren men vet ikke om det går. Det enkleste er nok å bytte hele forgasseren , men det er nok også det dyreste.... Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Det går aldri å bytte bare dyser på forgassere for å få mer guff!! Du må øke tversnittet i forgassern og dyse riktig i forhold til luftmengden motorn suger i seg. Vist en totakt`s motor ble strupet ned på bensindysene så ville den gått dårlig på fullgass og i værstefall skåret seg i eksosporten pga varme.(Magerblanding) Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Ok så da må jeg nok ha en ny forgasser da. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalken Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Er det noen som kan gi meg adressen til en suzuki forhandler i arvika eller ørebro sverige? Helst nær campingplassen i ørebro.. Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Husker desverre ikke navnet på butikken i Bodø, men det var en Suzuki-forhandler. Byttet ut hele forgasseren ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.