Jump to content

Puter til sitteplassene inne i båten, hvordan gjøre det?

Nikay

Recommended Posts

Vi holder på å pusse opp en Alicraft 21 fot, og nå er vi såpass langt at det er på tide å trekke opp puter.

Vi er litt usikre på hvordan dette skal gjøres.

Planen min var i utgangspunktet å sy trekke til alle puter, men det blir en VELDIG vanskelig jobb merker jeg... og den ene puten er komplett fra gammelt av og der er skumgummien lagt over platen, og stiftet fast.

Jeg vurderer gjøre dette, men får ikke helt "the captain" med meg på dette prosjektet...

Hva er mest vanlig egentlig?

Jeg ser for meg at putene ellers vil skli rundt på benkene, og sengeplassen?

Putene må jo av, hvis platene skal av.. og det blir mindre ball om alt sitter sammen?

Tja, det er jo litt etter ønske det... Det er klart raskere og enklere å ha trekket stiftet på baksiden, da kan du også ta en "kvikk" en i hjørner og slippe søm helt. Om "the Captain" ønsker sydde trekk på putene, så kan jo "the Captain" gjøre det... :lipseal: Og det er klart at med løse puter, så er det greiere å ta putene inn, uten at alle benkene er åpne.

For å hindre at løse puter sklir rundt, så er jo borrelås helt utmerket...

Egil

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...