bjorngb Startet 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2010 Har i dag 2x70Ah + 1x100Ah batteri som er parallellkoblet. Hvilespenning var i dag 12,7v - dette sank til 12,5v v/ 1,7A belastning. Når vi var ute forrige helg hadde vi brukt ca 70Ah av banken, men spenningen var for lav til at vi kunne starte varmeren. Husker ikke hva spenningen var, men det var lavt... Er batteriene i ferd med å ta kvelden? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Kansje det er litt høyt Spenningsfall til varmeren?? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Skaff deg en batteritestet så finner du fort ut av det. Koster ca 400 kroner på Biltema og ca 250 på Jula. Om du bor i nærheten av meg kan du låne min Jeg synes spenningsfallet er stort. Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Det kan jo hende at ett av de har tatt kvelden. Test dem enkeltvis. Selv pleier jeg å teste vha en bilpære på 55W. Jeg mener kapasiteten er målt ved tømming til 11,9V. Et 70A batteri skal da (teoretisk) holde i ca. 14-15 timer. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Har tenkt om det kan være for stort spenningsfall, men batteriene har vart over en helg tidligere... Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Helt uintresant for varmeren hva spenningen på batteri er. Mål på kabel på varmeren under starting av varmeren. Så kan du sammenligne spenning på batteri også under gløding og eventuelt finne ut om du har dårlig kontakt. Ofte kan dårlig kontakt på sikring skape slike problem. Kanskje også for tynn kabel. Husk også minus kabel. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.