Superkul Startet 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2010 fikk etter å ha satt ut båten problemer med backhaken så den spretter opp i utide svinger jeg til ene sia huker det tak det virket som bare det men jeg moinns å tuklet med en sånn t stykke under der som jeg tror har med å svinge låsemekanismen likt med agregatet - noen som har tegninger e.l på hvordan det skal se ut der??? fjærer og alt ser helt ut Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Moyja Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 (redigert) Mener det ligger tegninger i arkivet vårt. Redigert 2.Juli.2010 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 sett mange ganger på di men finner ikke ut hvordan det henger sammen vanskelig og skjønne utfra di sprengskissene Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Moyja Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 (redigert) Det er helt enkelt, Sjekk først at staget som løserut bakkhaken går lett og ledig gjenom hullet sitt. Hull gjennom drevet, på skrå ned. Du må ta av kåpen over girvelgeren. staget er festet til girvelgeren. går denne lett, sjekk at "krokene" som skal gripe tak i stangen går lett. Disse er det fjærer på som presser dem ned. Husker ikke helt i farten om det var noen justering. Redigert 2.Juli.2010 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 (redigert) her er t stykke jeg mente - jeg bøyde den oppi bachaken i god tro sånn er det når man begynner å pelle på ting som antagelig funker - siden alt virket bra i fjor regner jeg med at det er feilen?? den går i lås med full sving ene veien nå - så jeg får ta opp båten og titte nøyere på det Redigert 7.Juli.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Moyja Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Det er nok der du har feilen. Den "t" delen skal ikke bøyes opp i haken men være rett ned etter "stammen". Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 det ante meg hehe surra med kålen når jeg stresset med å få den på vannet i ettertid har jeg skjønt (og husket) at gearvelgeren skal stå i revers når jeg napper tak i agregatet og prøver om det virker Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 har fiklet og pellt men får det ikke helt til - fikk bøyd det t stykke helt inntil så nå følger låsemekanismen så den treffer riktig mot stanga den skal gripe tak i men nå låser den hele tiden forover -bakover -fri .......... den delen som blir dyttet til når man legger i revers utgør ingen forskjell (del nr 41) klarer ikke å se hvordan den funker om den står oppover eller nedover er ett fett Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Moyja Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 jeg skal se på mitt drev ute i garasjen så kommer jeg tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 daua du på tur ut i garagen ??? nå er båten på vannet igjen men går i lås både for og bakover - så jeg får gi beng i å slå borti bunnen med den hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Moyja Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 (redigert) Nå sitter jeg med en koplett backlås i henderne og kan ikke helt skjønne hvoran låsen blir presset ned. Blikk stykket skal bare sørge for at låsen svinger sammen med opphengsgaffelen. Stangen går ned og presser på bøylen bak, men hva og hvordan går låsen ned kan jeg ikke se Redigert 18.Juli.2010 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 hehe det var jo sent........... er ikke så bråhast - blir nok sett på nærmere når båten blir tatt opp igjen ble litt hastverk og drevet var en av di tingene jeg ville gjøre litt med kjøpte nye foringer til styregaffelen da det er ganske stor vandring/slark i det Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Moyja Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Ja jeg skal forske litt på dette Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Etter og ha studert låsen og verksted litraturen tror jeg ikke at låsen skal åpnes på 290A drev Der er det jo trimsylindrene som hever og senker drevet. På 280 drevet er det en annen sak, det åpnes låsen av stangen som kommer ned slik at tilt løfteren kan løfte opp drevet Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 (redigert) Last ned Volvo_280_290_service.zip fra dokument arkivet. let opp side 127 (280) og 137 (290) i "boken" og begynn og lese om justering av backhaken Redigert 18.Juli.2010 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 (redigert) Kan slettes Redigert 18.Juli.2010 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.