Jump to content

volvo aq 290 spretter opp ved revers

Superkul

Recommended Posts

fikk etter å ha satt ut båten problemer med backhaken så den spretter opp i utide

svinger jeg til ene sia huker det tak

det virket som bare det men jeg moinns å tuklet med en sånn t stykke under der som jeg tror har med å svinge låsemekanismen likt med agregatet - noen som har tegninger e.l på hvordan det skal se ut der???

fjærer og alt ser helt ut

Det er helt enkelt, Sjekk først at staget som løserut bakkhaken går lett og ledig gjenom hullet sitt. Hull gjennom drevet, på skrå ned. Du må ta av kåpen over girvelgeren. staget er festet til girvelgeren. går denne lett, sjekk at "krokene" som skal gripe tak i stangen går lett. Disse er det fjærer på som presser dem ned. Husker ikke helt i farten om det var noen justering.

Redigert av Moyja (see edit history)

backhake_2.jpg

her er t stykke jeg mente - jeg bøyde den oppi bachaken i god tro :lipseal::headbang:

sånn er det når man begynner å pelle på ting som antagelig funker -

siden alt virket bra i fjor regner jeg med at det er feilen??

den går i lås med full sving ene veien nå - så jeg får ta opp båten og titte nøyere på det

Redigert av Jarle B (see edit history)
  • 2 uker senere...

har fiklet og pellt men får det ikke helt til -

fikk bøyd det t stykke helt inntil så nå følger låsemekanismen så den treffer riktig mot stanga den skal gripe tak i

men nå låser den hele tiden :headbang: forover -bakover -fri ..........

den delen som blir dyttet til når man legger i revers utgør ingen forskjell (del nr 41)

klarer ikke å se hvordan den funker om den står oppover eller nedover er ett fett

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...