Jump to content

Vil epoxy smelte fugeskum?

Steffen

Recommended Posts

Jeg har brukt vanlig fugeskum på "sprayboks" som fyllmasse før epoxystøping og det fungerte helt glimrende. Mener fugeskummet er beskrevet som uoppløselig etter herding.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Eg trur du har rett. Eg meiner polyuretan herder kjemisk ved å reagera med vatn. På enkelte boksar med fugeskum og polyuretanlim står det at overflata skal fuktast med vatn før påføring, alternativt reagerer polyuretan med fuktighet i lufta under herding.

2-komp epoxy funker dårlig på enkomponent fugeskum. Løses opp. Du kan prøve 2-komp fugeskum,ment for branntetting f.eks.

det er ikke min erfaring. Har brukt fugeskum (byggeskum) og etterpå laminert med epoxy. fungerte fint. Men du kan ikke bruke ployster.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...