Steffen Startet 3.Juli.2010 Del på Facebook Startet 3.Juli.2010 Hvordan vil det gå hvis en lager en plugg av fugeskum, for så å legge duk og epoxy rett utenpå? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 Hvis du bruker epoxy på polyuretan-skum skal det gå bra. Men gjør en liten test først for å være sikker. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 2-komp epoxy funker dårlig på enkomponent fugeskum. Løses opp. Du kan prøve 2-komp fugeskum,ment for branntetting f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Steffen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Er det noe annet lett formbart materiale som tåler epoxy? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Du kan jo bruke fugeskum som plugg og teipe denne med brun pakketeip om det ikke blir mye kriker og kroker da. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tkb Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 2 komponent sparkel? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Jeg har brukt vanlig fugeskum på "sprayboks" som fyllmasse før epoxystøping og det fungerte helt glimrende. Mener fugeskummet er beskrevet som uoppløselig etter herding. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
LeBris Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Maur er veldig glad i fugeskum , koser seg der og biter å herjer på men det er det vel ikke så mye av i båten din. hehe Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Nils Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Eg trur du har rett. Eg meiner polyuretan herder kjemisk ved å reagera med vatn. På enkelte boksar med fugeskum og polyuretanlim står det at overflata skal fuktast med vatn før påføring, alternativt reagerer polyuretan med fuktighet i lufta under herding. Sitér dette innlegget Link to post
Steffen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Da skal jeg ta en test i morgen. Maur er det forhåpetligvis lite av ombord ja :) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 2-komp epoxy funker dårlig på enkomponent fugeskum. Løses opp. Du kan prøve 2-komp fugeskum,ment for branntetting f.eks. det er ikke min erfaring. Har brukt fugeskum (byggeskum) og etterpå laminert med epoxy. fungerte fint. Men du kan ikke bruke ployster. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.