Murphy's law Startet 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2010 På reise fra Bergen til Tønsberg eg har propellerskade. Kommer til grund i Verdens ende, prop. skade og ruder er ikkje rett nå. Har støre vibrasjon i aksel. Kva skal eg gjør nå? Veit ikkje så mye fra den omrade her. Skal reise tilbake hjemme mandag.... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Vallø Motor rett Øst for Tønsberg kan kanskje hjelpe deg. Uansett må du på land og finne ut hvor stor skaden er. Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Stemmer, skal ut, men hjemme havn er Eidsland, (Bergen) så eg veit ingenting her og (en litt panik), skal reise mandag rett heim... Så alle hjelp er velkomme. Rur er ikkje rett, og kanskje aksel er skadet. Har samme hastigheit men mer vibrasjon... Trur forsikring skal bekommer rekning.... Ligger nå en litt for Melsomvik på kai. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Mariell Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Synd murphy's law føler med deg! Satt på Verdens ende når du gikk på. Du sto så godt oppå grunnen så vi vurderte det til at vi ikke kunne hjelpe deg av, Bedre å la proffene ta seg qav det. Det var jo ikke noe dramatikk der du lå. Og Simrad Færder dro deg enkelt av. Tror enkleste er å kontakte Vallø motor 33328880. Problemet er selvfølgelig at det er Søndag i morgen. Da er Vallø stengt. Det beste er nok å karre seg til Vallø og legge båten på flyte brygga dems. Overnatte og ta en prat med dem Mandag morgen. En annen mulighet er å forsøke å ringe Framnes maritime i Sandefjord 33428400. Er ikke sikker på om de har vakt også søndag, tviler, men er lov å håpe. Hvis du velger Framnes, som ikke er så mye lenger enn inn til Vallø.( siden du ligger i melsomvik). Må du gå forholdsvis tidlig i morgen. Er meldt kuling fra 1800 og da ville ikke jeg gått rundt Tønsberg tønne med en skadet båt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 (redigert) Glemte å nevne. Hvis du går for Vallø via Tønsberg, som for deg er korteste vei, er det 2 vippe bruer som du ikke kommer under. Åpningstid for bruene er her http://www.tonsberghavn.no/kanalbroene Har hørt rykter om at men kan ringe dem og avtale åpning utenom de faste tidene. Redigert 3.Juli.2010 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Har sendt deg IM med et nummer du kan prøve til Framnæs i Sandefjord. Vanlig sentralbord er ikke bemannet i helgen tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Alle takk for hjelpen meg. Eg skal ringe i morgon til vallø og Framnes og hører kva de kan gjør. Planlegt reise hjemme til BERGEN er en litt usikkert nå.... Problem er også det eg bør bare 2 år i Norge, så kan ikkje snakker Norsk 100% riktig.... Unskyld, kommer fra HOLLAND! Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Brizo Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Spør etter Terje Jensen på Vallø eller hans sønn Kim. Kjempe hyggelig og god service. Lykke til ! Mvh Brizo Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Vallø er best!!! Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Har avtale med Terje, båtlift mandag kl 8... og nå venter og se kva skjer! Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Mariell Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Fint da får du i allefall båten på land før du reiser over til Bergen. Marerittet måtte være å forlate en skadet båt flytende uten å vite status. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Murphy's law Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 @ Mariell: Ja, men uansett skal båten på land pga støre vibrasjon i propeller/ruder. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Murphy's law Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Båten står på land. Propeller er heilt død! Rur er fixed, prop er bestilt og trenger en litt polyesterjob....Håper reise hjemme onsdag.....Så 360 NM tilbake..... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Murphy's law Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 Håper i dag ferdig med job... Nye prop, rur er fixed, polyester er klar, men.... etter bygg, ombygg, etter etter bygg... det er ingen humor tar ut nesten hele akterkabin for kommer til skrog.... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Murphy's law Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 Håper i dag ferdig med job... Nye prop, ruder er fixed, polyester er klar, men.... etter bygg, ombygg, etter etter bygg... det er ingen humor tar ut nesten hele akterkabin for kommer til skrog.... Shit happens, but why me? Ettermiddag båten kommer in sjø og snart ut igjen.... Vann kommer in på ruder..... Håper fredag??? Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Murphy's law Svart 10.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 58'32''801 N 20'306 E. Still going strong! Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.