Jump to content

Fra Holland til Norge med 40 fots motor båt

Wintonsen

Recommended Posts

Jeg skal ta hjem en 42 fots båt fra Rotterdam til Norge

Er det noen som vet hvor man kan fylle diesel på den strekningen ?

Hvor finner jeg den beste værmeldingen for noen dager når det gjedler bølgehøyde og vind ?

Hva må jeg passe på når jeg seiler forbi Holland, Tyskland og Dk føre jeg krysser over til Norge.

Takk på forhånd

Hei!

For å finne plasser å kjøpe diesel, tror jeg google earth er et fint verktøy å bruke.

Regner med at du har tilgang til internett på turen?

Legger ved link angånde værmelding, denne bør kjøpes:

http://seatronic.no/navtex-vaerfax-c-86/windplot-p-1432

Hvis du ikke har tilgang til internett anbefaler jeg å kjøpe en navtex.

Nordsjøen er lunefull, selv på sommeren.

Anbefaler å seile langs med kysten helt til Brünsbuttel, og så gå igjennom Kiel kanalen.

Det er en del lengre, men turen vil nok bli mere behagelig.

Hva må jeg passe på når jeg seiler forbi Holland, Tyskland og Dk føre jeg krysser over til Norge.

Takk på forhånd

Ved passering av de Frisiske øyene, bør du være klar over at det er grunne sandbanker langt fra land. Faktisk helt ut til øst/vest leia.

Noter deg alle steder øst/vest lei brytes av inn/utseiling. Ikke et ålrait sted å være - i dårlig sikt - når du tror du vet hvilken retning båtene, du hører, går.

Sjøen utenfor vestkysten av Dannmark kan bli svært krapp. Det er også 25m. dypt 25 nm. fra land, så det går helt fint å ankre om du blir overasket.

Se opp for danske fiskere. Hyggelige mennesker - men viker ikke.

Det er ingen skam å snu - eller gå til havn om det blir ubehagelig sjø.

Gled deg til turenyesnod.gif

Mange takk alle sammen, nå tørr jeg snart ta turen :sailing: for og gå i kanalene i holland og tyskland må en da ikke ha et eget kurs, synes jeg har hør noe om dette.

Noen som vet hvor man evt tar dette ? jeg prøver og finne noe ut om kanalene og kart for og sette meg litt inn i det, noen som har noen gode linker ?

Jeg tenkte jeg skulle skaffe en garmin kartplotter som en ekstra backup, finnes det kart som passer til den om elvene i holland og tyskland så en som meg kan finne lett frem :headbang: setter pris på alle innlegga jeg får alt hjelper :cheers:

Ja jøss, var ikke noe problem med de. Det er gode motorer, jeg har hatt ti år til sammen med Tamd 60c og 61b og har aldri hatt problemer med noen av de.

Jeg har måttet syrevaske varmevekslerne på alle 4 etter tur men det er jo helt kurant og billig

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...