Wintonsen Startet 3.Juli.2010 Del på Facebook Startet 3.Juli.2010 Jeg skal ta hjem en 42 fots båt fra Rotterdam til Norge Er det noen som vet hvor man kan fylle diesel på den strekningen ? Hvor finner jeg den beste værmeldingen for noen dager når det gjedler bølgehøyde og vind ? Hva må jeg passe på når jeg seiler forbi Holland, Tyskland og Dk føre jeg krysser over til Norge. Takk på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 Hei! Håper du lager en hentetråd om dette. Det er mange av oss som synes det er spennende. Jeg antar at du vil finne en del tips her. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Figaro Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hvorfor ikke gå kanalene gjennom Holland og Tyskland? Ypperlig rute for en motorbåt. Søk på "kanaltur" så finner du noen tips.God tur! Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Kweelhouse Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hei! For å finne plasser å kjøpe diesel, tror jeg google earth er et fint verktøy å bruke. Regner med at du har tilgang til internett på turen? Legger ved link angånde værmelding, denne bør kjøpes: http://seatronic.no/navtex-vaerfax-c-86/windplot-p-1432 Hvis du ikke har tilgang til internett anbefaler jeg å kjøpe en navtex. Nordsjøen er lunefull, selv på sommeren. Anbefaler å seile langs med kysten helt til Brünsbuttel, og så gå igjennom Kiel kanalen. Det er en del lengre, men turen vil nok bli mere behagelig. Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Mange fine tipps, setter pris på det Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hvor finner jeg eventuelt kart over kanalene i holland og opp i nordtyskland da ? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 C-map har kart over kanalsystemene for Holland og Tyskland Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hva må jeg passe på når jeg seiler forbi Holland, Tyskland og Dk føre jeg krysser over til Norge. Takk på forhånd Ved passering av de Frisiske øyene, bør du være klar over at det er grunne sandbanker langt fra land. Faktisk helt ut til øst/vest leia. Noter deg alle steder øst/vest lei brytes av inn/utseiling. Ikke et ålrait sted å være - i dårlig sikt - når du tror du vet hvilken retning båtene, du hører, går. Sjøen utenfor vestkysten av Dannmark kan bli svært krapp. Det er også 25m. dypt 25 nm. fra land, så det går helt fint å ankre om du blir overasket. Se opp for danske fiskere. Hyggelige mennesker - men viker ikke. Det er ingen skam å snu - eller gå til havn om det blir ubehagelig sjø. Gled deg til turen Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Mange takk alle sammen, nå tørr jeg snart ta turen for og gå i kanalene i holland og tyskland må en da ikke ha et eget kurs, synes jeg har hør noe om dette. Noen som vet hvor man evt tar dette ? jeg prøver og finne noe ut om kanalene og kart for og sette meg litt inn i det, noen som har noen gode linker ? Jeg tenkte jeg skulle skaffe en garmin kartplotter som en ekstra backup, finnes det kart som passer til den om elvene i holland og tyskland så en som meg kan finne lett frem setter pris på alle innlegga jeg får alt hjelper Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Her er link til Kielkanalen. TomRør her på forumet gikk gjennom denne kanalen da han hentet sin båt fra England i mars i år. Har ikke hørt at han måtte ta noe kurs/opplæring i den forbindelse. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Har jo helt glemt å spørre om hva slags båt du skal ta hjem. Har du noen bilder å vise oss? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hei skal antagelig ta hjem en Princess 415 Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Her er båten, ikke sikker på om dette virker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Har du noen linker til kanalene i Holland og Tyskland opp mot Brunsbûttel ? kanskje noen oversiktskart ? jeg skal staret fra Kortgene Netherlands Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Her er noen linker fra Wikipedia Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Her er båten, ikke sikker på om dette virker :-) Denne båten vil du bli glad i, hadde en sånn i flere år Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Ok det høres bra ut ossen motorer hadde du i den ? hvor mange knop gjore den ? Den jeg henter er det volvo penta 306 hk x 2 Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Jeg hadde samme motorer, 2x tamd 61b. Husker ikke helt men marsjet vel på rundt 20, mener den hadde en maxfart på oppunder 24-25 knop. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Wintonsen Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Ok ja det er jo greit i masssevis, en skal jo kose seg ikke speede :-) hadde du noen problemer med den ? Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 ... jeg skal staret fra Kortgene Netherlands Fra Kortgene må du seil på sjø. Det er dumm om seile inland opp fra Kortgene. Men, vis du tenker det blir farlig, v.d. Wetering er eit Nederlandsk transportbedrift som er spesialist i båt kjøring på vei. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Ok ja det er jo greit i masssevis, en skal jo kose seg ikke speede :-) hadde du noen problemer med den ? Nei egentlig ikke, men hadde litt lekkasje i frontvinduene en sesong Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Wintonsen Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Hei Murphy`s mange takk for tipset Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Hva kan diesel forbruket være pr.time på 2 stk 306 Volvo Penta og en 40 fots båt ved normal fart, la oss si fra 18 til 20 knop ? Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Nei egentlig ikke, men hadde litt lekkasje i frontvinduene en sesong Ok ja det lar seg jo håndtere ;-), du var fornøyd med motorene ? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Ja jøss, var ikke noe problem med de. Det er gode motorer, jeg har hatt ti år til sammen med Tamd 60c og 61b og har aldri hatt problemer med noen av de. Jeg har måttet syrevaske varmevekslerne på alle 4 etter tur men det er jo helt kurant og billig Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.