Jump to content

Edit History

jrr1969

jrr1969

seilfred skrev On 8.6.2021 at 9.35:

Så bra. Tror du er på sporet hva gjelder kjølinga óg. Jeg har ferskvannskjølt dv36, og fikk vite av verksted at de ferskvannskjølte ikke skal ha sink i blokka. Det skader dog neppe.. Hva er forresten slangenippelen på pumpehuset? Vvbereder?

Hei seilfred ,beklager seint svar.

du kan nok ha rett ang det med sinken siden denne er ferskv kjølt men tenkte så at kan ikke skade så lar den ene anoden stå i blokka

joda kom seg mye nå etter dette - men hadde fremdeles en tendens til å komme over 90 grader etter et par timer sammenhengende gange på over 3000rpm -men tok og rensa igjennom kjøle  systemet med system rens og rør rens og fikk ut enda en tanke rust vann og etter det kan jeg nå gå i et par timer sammenhengende i 3000-3200 rpm uten at den går over 87-88 grader så får si meg nøgd da - og jepp den rør stussen  det er returen til sløyfa som går til varmvanns tanken samt varmapparatet(varmluft blåser)-og utaket hvor vannet kommer inn i sløyfa er under på termostathuset

jrr1969

jrr1969

seilfred skrev On 8.6.2021 at 9.35:

Så bra. Tror du er på sporet hva gjelder kjølinga óg. Jeg har ferskvannskjølt dv36, og fikk vite av verksted at de ferskvannskjølte ikke skal ha sink i blokka. Det skader dog neppe.. Hva er forresten slangenippelen på pumpehuset? Vvbereder?

Hei seilfred ,du kan nok ha rett ang det med sinken siden denne er ferskv kjølt men tenkte så at kan ikke skade så lar den ene anoden stå i blokka

joda kom seg mye nå etter dette - men hadde fremdeles en tendens til å komme over 90 grader etter et par timer sammenhengende gange på over 3000rpm -men tok og rensa igjennom kjøle  systemet med system rens og rør rens og fikk ut enda en tanke rust vann og etter det kan jeg nå gå i et par timer sammenhengende i 3000-3200 rpm uten at den går over 87-88 grader så får si meg nøgd da - og jepp den rør stussen  det er returen til sløyfa som går til varmvanns tanken samt varmapparatet(varmluft blåser)-og utaket hvor vannet kommer inn i sløyfa er under på termostathuset

jrr1969

jrr1969

seilfred skrev On 8.6.2021 at 9.35:

Så bra. Tror du er på sporet hva gjelder kjølinga óg. Jeg har ferskvannskjølt dv36, og fikk vite av verksted at de ferskvannskjølte ikke skal ha sink i blokka. Det skader dog neppe.. Hva er forresten slangenippelen på pumpehuset? Vvbereder?

Hei seilfred ,du kan nok ha rett ang det med sinken siden denne er ferskv kjolt men tenkte så at kan ikke skade så lar den ene anoden stå i blokka

joda kom seg mye nå etter dette - men hadde fremdeles en tendens til å komme over 90 grader etter et par timer sammenhengende gange på over 3000rpm -men tok og rensa igjennom kjøle  systemet med system rens og rør rens og fikk ut enda en tanke rust vann og etter det kan jeg nå gå i et par timer sammenhengende i 3000-3200 rpm uten at den går over 87-88 grader så får si meg nøgd da - og jepp den rør stussen  det er returen til sløyfa som går til varmvanns tanken samt varmapparatet(varmluft blåser)

jrr1969

jrr1969

seilfred skrev On 8.6.2021 at 9.35:

Så bra. Tror du er på sporet hva gjelder kjølinga óg. Jeg har ferskvannskjølt dv36, og fikk vite av verksted at de ferskvannskjølte ikke skal ha sink i blokka. Det skader dog neppe.. Hva er forresten slangenippelen på pumpehuset? Vvbereder?

Hei seilfred ,

joda kom seg mye nå etter dette - men hadde fremdeles en tendens til å komme over 90 grader etter et par timer sammenhengende gange på over 3000rpm -men tok og rensa igjennom kjøle  systemet med system rens og rør rens og fikk ut enda en tanke rust vann og etter det kan jeg nå gå i et par timer sammenhengende i 3000-3200 rpm uten at den går over 87-88 grader så får si meg nøgd da - og jepp den rør stussen  det er returen til sløyfa som går til varmvanns tanken samt varmapparatet(varmluft blåser)

jrr1969

jrr1969

seilfred skrev On 8.6.2021 at 9.35:

Så bra. Tror du er på sporet hva gjelder kjølinga óg. Jeg har ferskvannskjølt dv36, og fikk vite av verksted at de ferskvannskjølte ikke skal ha sink i blokka. Det skader dog neppe.. Hva er forresten slangenippelen på pumpehuset? Vvbereder?

joda kom seg mye nå etter dette - men hadde fremdeles en tendens til å komme over 90 grader etter et par timer sammenhengende gange på over 3000rpm -men tok og rensa igjennom kjøle  systemet med system rens og rør rens og fikk ut enda en tanke rust vann og etter det kan jeg nå gå i et par timer sammenhengende i 3000-3200 rpm uten at den går over 87-88 grader så får si meg nøgd da - og jepp den rør stussen  det er returen til sløyfa som går til varmvanns tanken samt varmapparatet(varmluft blåser)



×
×
  • Create New...