vilhelmh Startet 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2010 Hei, Jeg har en Nord West 900 fra tidlig 80-tall med mye teak ombord. Teaken krever mye arbeid synes jeg, med oljing litt for ofte. I tillegg gjør den båten ganske mørk innvendig. Derfor har jeg i det siste tenkt på om det er mulig å beise teaken med en litt lysere beige farge, og la detaljene være vanlig oljet teak. Lister, dører, pantry og slikt. Dette er jo en avgjørelse som man ikke kan angre på, og derfor er vanskelig å beslutte. Finnes det noen der ute som enten har gjort det selv, eller har sett andre gjøre det? Ser det i såfall fint ut? Bilder hadde vært helt topp, men aller erfaringer er interessante! mvh VH Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 litt for ofte??? jeg oljer og lakker treværket en gang vørt 10 år eller noe vet ikke med deg jeg men Sitér dette innlegget Link to post
vilhelmh Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 litt for ofte??? jeg oljer og lakker treværket en gang vørt 10 år eller noe vet ikke med deg jeg men Jeg har oljet det med Owatrol. Synes jeg må smøre ekstra strøk hvert år. Men det er selvsagt ikke eneste grunnen til at jeg vurderer og beise det i en annen farge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.