Jump to content

Er det noen som har noe erfaring med slik moring?

altmuligbåt

Recommended Posts

Jeg har en slik som feste for min båt. I tilleg til ringen har jeg laget en dødmann på ca. 40 kg. Fra ringen går det en grov kjetting ca 4 meter til dødmannen fra dødmannen er det dobbelt kjeting opp til bøya. På stedet er det mudder/leire. Sitter som f.... båten har ligget på svai på denne riggen i sterk storm. Båten er 9,5 meter og ca. 5 tonn

Redigert av pete (see edit history)

Dobbel kjetting for å kunne bytte/inspiser. Det som ligger fast i leira anser jeg for "vedlikeholdsfritt" dvs jeg bekymrer meg ikke stort for det, men kjettingen som går fra daumannen og opp er utsatt for korrosjon i langt større grad enn hva som ligger i leira.

jeg tror du kommer til å få deg en overaskelse, for erfaringsmessig er det kjetting som vekselsvis ligger litt i leire(oksygenfattig) og i vann som ruster korroderer mest. hver gang jeg har byttet kjetting før er det alltid den som ligger i søla som det er minst igjen av.

Med vennlig hilsen

Henrik Nygaard

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...