Jump to content

Oslo-Arendal; "indre leie" hvorgår den? Høyde bruer? div spørsmål

nordan family 27

Recommended Posts

Hei, kan du si meg litt nærmere bestemt hvor dette er?

Evt GPS posisjon. Ligger i stavern, og skal til kragerø i morgen, og drar gjerne innom om det er billigste diesel :)

Se Nor Bunkring for detaljer om åpningstider.

Som du ser ligger det litt opp i sundet i Langesund:

nor.jpg

Nå på sommeren er det betjent ytterst på brygga

nor2.jpg

Koordinater WGS 84: N 59° 0.518', E 9° 44.713

Redigert av BjornLie (see edit history)

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Jeg var innom nor bunkring i dag, flott annlegg, det lyste "velkommen hit" av de hvite dekkene som henger utenfor, samt. at jeg fikk fylle-pistolen tildelt rett i båten før jeg var nesten ferdig fortøyd. hehe.

Det ble 240 liter diesel ekstra på tanken der.. :)

God service fra ei hyggelig jente på brygga.. :D

kommer tilbake neste gang jeg er på de trakter.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Hei - det stemmer at jeg har kommet til Arendal. Beklager sterkt fraværende hilsing - det skal ikke gjentas. Ligger i Seikilen på Tromøy for natten og har nylig vært på besøk hos kjente. Men hekksjø i 5 knopsområdet? jeg mener nå jeg har vært veldig så nøye på å holde maks 7-8 knop i sundet, og det skal ikke gi særlige bølger.

Ser at det er svært lite vanlig at foreninger/brygger her nede er tilgjengelig for gjestende båter. Men det er vel ikke så mange foreninger slik det er "innover". Noen lokale tips om gjestemuligheter i slike foreninger utenom Arendal og Grimstad gjestehavn? Selv havneguiden er tynn i området her for slike.

Regner med at Grimstad eller Maløyene blir neste stopp.

Forøvrig 8,88 for diesel på Esso i Tromøysund i dag.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)

Jeg er ikke lenger som lokalkjent å regne, men min erfaring er at Maløyene er det fineste uthavnområdet i nærheten. Jeg så imildertid flere nye (for meg) flotte steder med brygger, toallet, strender osv. i går. Den ene var i Eydehavnsområdet, den andre like utenfor Tvedestrand - flotte tilrettelagte områder. Ellers er Hovekilen fint, spesielt når det blåser, og Mærdø har fine plasser, men det er veldig få og trangt om herligheten.

Hei - det stemmer at jeg har kommet til Arendal. Beklager sterkt fraværende hilsing - det skal ikke gjentas. Ligger i Seikilen på Tromøy for natten og har nylig vært på besøk hos kjente. Men hekksjø i 5 knopsområdet? jeg mener nå jeg har vært veldig så nøye på å holde maks 7-8 knop i sundet, og det skal ikke gi særlige bølger.

Ser at det er svært lite vanlig at foreninger/brygger her nede er tilgjengelig for gjestende båter. Men det er vel ikke så mange foreninger slik det er "innover". Noen lokale tips om gjestemuligheter i slike foreninger utenom Arendal og Grimstad gjestehavn? Selv havneguiden er tynn i området her for slike.

Regner med at Grimstad eller Maløyene blir neste stopp.

Forøvrig 8,88 for diesel på Esso i Tromøysund i dag.

Ble det Sørlandsleia på dere på veien nedover? Godt å se at Esso i Tromøysundet er relativt fornuftig priset. Ser at det er meldt en del vind fremover for ellers ville Maløyene være et godt alternativ. Det er riktignok godt skjermet i bukta på nordsiden av Ytre Maløya. (Den søndre av de.) Ellers er Nidelven et alternativ hvis det blåser mye.

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

• 3 år senere...

En gammel tråd dette - men nå ble det sørlandsleia i steikende solskinn de siste dagene. Fulgte ruten som er vist tidligere i denne tråden, med unntak av at vi kjørte på andre siden av Klokkøya (?) da det så veldig veldig grunt ut der ruten var vist. Så dog at det gikk andre båter der....

Så i en tidligere post da rråden ble startet at Esson hadde 8,88 per liter - i dag var det 12,17.....

I dag la vi oss i Hovekilen, men det var jo helt bedrøvelg, bare vannskikjøring, jollekjøring og småe cabincruisere opp mot 30 fot i helplan, halvplan og utøvende diverse vannsporter. Flyttet oss inn i neste kil, Færvig (?) og her er det helt tyst med unntak av et og annet fiske-vak

Ja den kilen var et yndet sted for vannsport og jolle-moro, men å ligge på svai der krevde hørselsvern og kaffekopper med bred bunn. Synes jeg så Prinsessen på vei inn i dag?. Som kjent-mann hadde du vel lagt deg atskillig smartere til enn meg. Men når har vi rekognisert med jolla, så vi får snodd oss innimellom små-øyene så vil det vel bra tenker jeg. Trodde dette var et område med begrenset fart, så ungene fikk ikke lov å plane i kilen. Men jeg forstår etter en dag her at det er fri fart her, så i morgen blir det vel til at mine egne unger bidrar til støy, bølger og leven.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...