Fjordland Startet 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2010 Bytta ut 270 drevet mitt med et 280 drev. Viser seg at det er feil utveksling på 280 drevet. Kor er reduksjonen i drevet? Er det deler fra 270 drevet eg kan bruke for å bygge om? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Utvekslinga ligger i undervannshuset på VP 270, 280 og 290 drev. Hvor feil er den, om det ikke er for mye så kommer du langt med å skifte propell? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Fjordland Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Har ikkje sjekka ka utveksling eg har enda. har den største proppelen som er å få tak i nå 16x23, så ikkje så mye å gjøre der. Kan eg bruke aksling og tannhjul fra 270 og sette inn i 280 drevet da? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 (redigert) Her ser du splittegning med delenummer på et 270 drev, sjekk ref 23. gear sett med part nummer 832632. Dette er gear sett for RATIO 2,15:1. Det er dette settet som avgjør utveksling. http://www.marinepartsexpress.com/VP_Schematics/GAS/AQ131A_AQ131B_AQ131C_AQ131D/OUTBOARD%20DRIVE%20UNIT/LOWER%20GEAR%20UNIT1.pdf Ser du på et 280 drev så har denne delen her ref nummer 9. men samme part nummer 832632. Da part nummer er likt skulle det bety at du skal kunne ta dette dette gear sett fra 270 drevet og flytte over på 280 drevet. http://www.marinepartsexpress.com/VP_Schematics/GAS/AQ131A_AQ131B_AQ131C_AQ131D/OUTBOARD%20DRIVE%20UNIT/LOWER%20GEAR%20UNIT2.pdf Har ikke prøvd dette selv, så ikke skyld på meg om du får problemer men delenummerene er like. Ser forøvrig at delenummer på selve akslingen er ulik. Mulig det skyldes at propell mutter på 270 drevet låses med låseplate mens det på 280 drevet låses med en bolt i senter av akslingen. Redigert 5.Juli.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Fjordland Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 sånn ja... då har eg någe å gjør i vinter då... Får bare kjøre ut sessongen som det er, orker ikkje mer drev nå Kan jo evnt ta oppdrag som slepebåt Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Kjekt med litt vinter prosjekter Betyr det at du går greit i plan slik den er men mangler litt toppfart? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Fjordland Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 (redigert) Båten går kjapt i plan ja. Hadde første prøvetur i går, og hadde med meg en båt på slep for sikkerhetsskyld. Dette var en 14 fot skjærgårdsjeep sak, og båten spratt utav vannet uten problemer:) Med den båten bakpå hadde eg rundt 19 knop med 3900 rpm og en del sjø. Så båten går fint an å bruke, men må nok bare se langt etter marsjfart på 27 knop i år:) Redigert 5.Juli.2010 av Fjord21dc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 (redigert) men må nok bare se langt etter marsjfart på 27 knop i år:) Kanskje like greit, drikker vell en del suppe den store Ford V8 i slike hastigheter Redigert 5.Juli.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Fjordland Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 kansje forbruke blir noe mindre pr time nå, da eg såvidt har gasspådrag for å holde den i plan. Målte snittforbruket i fjor på den, og landa på omtrent 28 l\timen på en 200 liters tank. Dette er jo blanda kjøring, men kjører nesten aldri full gass med den, kansje noen sekunder for å sjekke tilstanden i ny og ne. Regner med den svelger unna om eg kjører hardt me den da Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Noen som vet kor det går å kjøpe nye drev til en slik jobb? og like godt lagre og tetninger.... Sitér dette innlegget Link to post
oepeter Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 www.drevdelar.se er jo en god plass å begynne. Kom også over en engelsk side her om dagen med rimelige priser på pakningssett etc, skal se om jeg finner den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
oepeter Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Med nærmere ettertanke, kanskje vi skulle bytte undervannshus oss imellom? Jeg har et 270-drev med 1,61 utveksling, noe som er alt for lite på min båt. Hadde tidligere 2,15 så hvis det er det du har, er vi vel i mål begge to? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.