rlundmo Startet 5.Juli.2010 Del på Facebook Startet 5.Juli.2010 Hei Har akkurat blitt ferdig med å snekre sammen ei flytebrygge på ca. 1 x 5 meter. Denne skal festes mot land. Er i ferd med å gå til anskaffelse av flyteelementer (blå 200 liters plastfat) Hvor mange trenger jeg ? Neste spørsmål er vel kanskje også om denne bryggen er for smal for å kunne oppnå en bra nok stabilitet ? Bør jeg doble bredden ? Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 (redigert) Er i ferd med å gå til anskaffelse av flyteelementer (blå 200 liters plastfat) Hvor mange trenger jeg ? Neste spørsmål er vel kanskje også om denne bryggen er for smal for å kunne oppnå en bra nok stabilitet ? Bør jeg doble bredden ? Jeg ville uten tvil dobblet bredden for å få den stabil. Laget selv en brygge på 2,5x10m i fjor og her ble jeg anbefalt og bruke 10-12 blå fat. Jeg valgte istedet å hive på så mangen det var plass til og endte opp med 18 fat, 9 på hver side i lengderettning. Festet disse med syrefaste bånd - 2 på hvert fat. Monterte lokket på fatene opp mot brygga slik at de ikke trekker vann. Denne er så stabil at folk som er utpå brygga tror det er en trekledd betongbrygge. 3-4 voksne (ekte) mannfolk i ene siden merkes knapt link til bilde som jeg tilfeldigvis fant på finn.no med min brygge i bakgrunn http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=23154741&reference=1/231/547/41_571265837.jpg Redigert 5.Juli.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.