Jump to content

River 420. Blir klissvåt. Normalt?

TheViking9

Recommended Posts

Har en river 420xr. Er en flott båt med gode sjøegenskaper, men problemet er at når man drar på litt spruter det så mye opp av baugen at alle blir klissvåte. Har montert "ekstern" powertrim for å prøve å bli kvitt problemet uten hell. Uansett hvor mye jeg tilter motoren utover, klarer den ikke å løfte baugen opp. Har også prøvd å montere motoren lenger ned.(kavitasjonsplate ca 7cm under kjølen) Baugen går liksom å "stanger" ned i vannet. Hva kan gjøres, eller må jeg bytte båten?

jeg hadde nøyaktig samme problemet på min selco 13 jeg hadde.

den skulle ha kort stamme og jeg brukte lang.. kavitasjons plata gikk ca 8cm under kjøl på båten og det resulterte i fullstendig oversvømmelse i båt ved mer en halv gass.

dette var en langstammet mariner 40hk 2t

hevet så motoren til kav plata låg ca flush med kjølen og det ble en heelt annen båt å kjøre.

lettere i plan. mye livligere å lettere å svinge. flatt og fin hekksjø og bare fryd å gammen.

bytt til kortsammet motor du eller lag deg en plate så du får hevet den så skal du se det hjelper på :)

Mine to nieser hadde en River da de var små. Men en gang de var ute med besteforeldrene på tur, bestemte Riveren seg for å gå under en bølge i stedet for over! Etter det så var ikke River den mest populære båten lenger, for å si det slik...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg hadde samme problem med en River 420 med 30 hk 2 takt da den kom. Båten sprutet ut ca 1 meter bak baugen selv i moderat hastighet. Resultatet var at jeg leverte den tilbake. Butikken mente det kunne skyldes at båten hadde sunket litt sammen etter støp.

Men jeg vet at en annen forhandlere ikke anbefaler mer enn 15 hk på denne båttypen, så det er vel et problem med denne modellen

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...