Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Takk Takk. Men så er pappa helt dilla på å ha masse værktøy, fordi vi restaurerer ett hus, så vi må ha masse rart. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Det er jo bare gildt å ha mye verktøy:P far mi er dilla op hage istedefor :( så han har bare en hau med spader og masse annet hage verktøy :S Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 (redigert) Før var det nesten ikkenoe værktøy vi hadde til vi flytta, da er det værktøy til alt mulig nesten. Men det er kjekt å ha en hage med litt orden Redigert 16.Juli.2010 av KapteinFredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 var de tnoen som var intresert i Scand 25 Classic her!!! er 17 år og har en sånn og er konge fornøyd kjøpte den i våren for 135000 prisen var egentlig 175000 men fikk den exstremt billig disse båtene er noe av de beste sjøbåtene som finnes på 25 fot. jeg skal også pusse den opp så den blir helt strøken med ny dørk, renovere toaromm, bytte puter innvendig (falmet) bytte kalesje, annlegg, mulig ny mast pluss at jeg skal ta en real rubbejobb utenpå. blir bra dette :flag_bp: følg projekttråden min for mer info!!! Scand er en kjempebåt Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Hehe, verktøy har vi det meste av (Selvom jeg har halvparten i båten) Men alt eletrisk har vi i garasjen, utenom 1 skrumaskin som jeg har i båten (på batteri) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Retox_93 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 (redigert) Håper du vet hvor Scanden din er laget hen? Linker du prosjekt tråden din Båt1 Redigert 16.Juli.2010 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 skal gjøre det når jeg får opp tråden antar jeg begjyner i morgen Scanden er laget i fevik er den ikke??? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Værktøy er alltid kjkt å ha ombord. Plutselig går en plugg eller en drivstoffslange går tett. Selv har jeg mye værktøy selv, men de er i båten til en kompis Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 jepp. på hassla :) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 alle har vel værktøy ombord i båten??? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 har en verktøy kasse med litt forskjellige slangeklemmer og impeller, slanger og noe annet verktøy. Problemet er at e må ha med det meste av værktøy på skolen :S Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Jeg har litt sånn basic værktøy som pluggnøkkel, ett sett med fastnøkler, skiftenøkkel, skrutrekkere, kabelskotang, loddebolt. Mye av det jeg har trenger jeg ikke ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Hva med fm(fredrikstadmotoren?) i en plastsnekke, noe å satse på? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 FM er nok gode motorer, men har aldri vært borti disse, så vil ikke annbefale noe Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) De er mere tresnekke motor hvor du må fylle på en dram hver gang du skal starte og sveivstart? Redigert 19.Juli.2010 av KapteinFredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) Noen av Gammle Sabbene må få seg en noen doser (6 sprøyter vist du har kanne med triggerpumpe) med olje før start ja Redigert 19.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
FM 8-12 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 De er mere tresnekke motor hvor du må fylle på en dram hver gang du skal starte og sveivstart? Både og Fredrik, jeg har en uten mulighet for dram der du bare vrir på nøkkelen pga dynastart, utrolig bra motor Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 har en 59 model sabb i båten, aldri noe tull der.. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 jeg ville ikke satset på en gammel bensin motor jeg da diesel er mye mer driftsikket å der har du kompresjon som er viktig min erfaring med bensinmotorer i snekker er at de nesten dauer hvær gang du treffer en bølge Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 (6 sprøyter vist du har kanne med triggerpumpe) Helst ikke mer enn 4 pump! For mye olje er ikke bra, det er ikke så stort volum igjen under kompresjon... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hobby 430 Sport Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Hei, Har selv en Volvo Penta MD11 C som var tett i kjølekanalene, gruet meg veldig til og begynne på demontere motoren, men de gikk overraskenede greit men selvsagt så er en motor med 2 kreds kjølesystem absolutt de beste Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Helst ikke mer enn 4 pump! For mye olje er ikke bra, det er ikke så stort volum igjen under kompresjon... Har erfaringer med 6 sprøyt, men vist du sier 4, skal jeg ikke si imot Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Trebåter, de gis bort gratis ofte ser jeg, men er det en båt en kan satse på? eller er det bortkasta tid og penger? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 så lenge du ikke er på utkikk etter evihetsprojekter ville jeg ikke satsa på sånn shiiiit Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 (redigert) Trebåter, de gis bort gratis ofte ser jeg, men er det en båt en kan satse på? eller er det bortkasta tid og penger? Trebåter er ikke noe og satse på i din alder Det er alt for mye arbeid, og det er kostbart og holde vedlike... Siden du ikke får selge båten din før til neste sessong. hadde jeg ventet, og heller spandert litt mere penger på båt.... Legg Terhien tilsalgs i slutten av neste sessong. Mens du venter på kjøpere, kan du begynne og kike på båt... Det kommer nye båter tilsalgs hvær dag! Og kjøper du deg båt etter sommeren, så har du prosjekt hele høsten og vinteren, og kan sjøsette en fin, og nyoppusset snekke tidlig på våren.. Og vise kamerater og bekjente hva du har drevet på med den siste tiden, det er det som er kos! Ta med venner og familie på tur... Redigert 20.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.