jensemann2 Startet 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2010 Tenkte å kappe toppen av et 200 liters oljefat, fylle dette med jernskrap, stein og betong og legge et 50mm rør gjennom som jeg kan tre trossa gjennom. Så bør jeg vel kanskje ha et litt mindre lodd på tauet som avlaster tauet for strekk? Hvor tungt bør det være tro? Båten er 32 fot og veier 3500 kg. Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Til en så stor båt trenger du større moring. Toppen av en 200l er hva jeg pleide å bruke til joller og skjærgårdjeeper som akterfortøyning i bøye mot brygge. Til en 32ft båt ville jeg brukt en sementring fra drenskum/septikkum på 1m i diameter og fylt med betong. Ellers gjør som du har beskrevet. Er ikke noe stort poeng med lodd i bøya, bruk stor bøye i stedet. En slik drenskumring kan du få kjøpt billig hos de som forhandler dem. De har garantert noe liggende med sår eller skader du får kjøpt svært billig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.