Jump to content

Ny motor til Nidelv 24

Marnet 21

Recommended Posts

Hei

Min Volvo Penta MD21A har sagt takk for seg og jeg er nå på søken etter ny motor. Har fått mange tilbud, både nytt og brukt, og spørsmålet mitt

er om det vil være nok med en VP D1-30F på 27 hk. Denne motoren er 5 år gammel og har ca 250 gangtimer.

Ellers så er en ny Vetus 33 hk også av interresse men den blir jo adskillig dyrere.

takknemmlig for innspill.

I vår N24 hadde vi en MD11C - ca 23 hk. Den marsja 6 - 6,5 knop. Var det motvind og motstrøm kunne vi være nede i 5 knop. Litt kjedelig når vi gikk lange strekk, men helt ok.

Hei

Min Volvo Penta MD21A har sagt takk for seg og jeg er nå på søken etter ny motor. Har fått mange tilbud, både nytt og brukt, og spørsmålet mitt

er om det vil være nok med en VP D1-30F på 27 hk. Denne motoren er 5 år gammel og har ca 250 gangtimer.

Ellers så er en ny Vetus 33 hk også av interresse men den blir jo adskillig dyrere.

takknemmlig for innspill.

Pappa, jeg vil sove i båten!

MB Marin AB på Orust selger rimlige motorer, vurderer selv å ta meg turen ned å sjekke de ut! www.rrun.se En splitter ny motor på 58 hk vil da komme på litt over 52000 kr ferdig inn i Norge etter hva jeg kan forstå! Finnes også flere alternativ.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...