Skjær i sjøen Startet 6.Juli.2010 Del på Facebook Startet 6.Juli.2010 Jeg skal ta opp båten (20 fots Skibsplast med 90 hk påhenger) på fredag for å ta den med på ferietur. Er det lurt eller dumt å spyle den under med høytrykk? Er det fare for at stoffingen forsvinner eller er det bare fordeler med å gjøre det? Fersking som lurer..... Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Double Weber Svart 6.Juli.2010 Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Det er vel bare greit å få rengjort den, men du trenger vel ikke full fres på strålen på bunnstoffet. Hvis ikke høytrykkspyleren kan reguleres ville jeg bare brukt vannslangen med spyletut på. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 6.Juli.2010 Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Du må jo først se ette om det i det hele tatt har grodd noe under vannlinjen. Hvis ikke trenger du jo ikke å rengjøre noe der. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Skjær i sjøen Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Takk for kjapt svar. Jeg får ta en titt først og så eventuelt spyle med lavt trykk. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Double Weber Svart 6.Juli.2010 Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Men altså, sitter dritten fast, så skru opp trykket. Hurtige/planende båter blir jo som regel stoffet med hardt bunnstoff. Det tåler en trøkk det. Men bruk skjønn. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 6.Juli.2010 Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Blir det for ille og stoffet går av, så får du bare flekke litt. Ikke verre en det. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Mouche Svart 6.Juli.2010 Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Hurtige/planende båter blir jo som regel stoffet med hardt bunnstoff. Jeg har aldri (siste tyve år) brukt annet enn selvpolerende til raske/planende båter og har aldri hatt behov for spyling i løpet av sesongen. Hvis det ikke er grodd ville jeg heller ikke gjort det for det du da spyler av er vel for en stor del det stoffet du ønsker å ha på? Vannlinjen vasker jeg noen ganger i løpet av sesongen for hånd, men denne har jeg også satt inn med xtra bunnstoff før utsetting. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tom-ass Svart 6.Juli.2010 Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Men ta en god runde før du tar'n opp, max fart, løsner en del da også. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.