Jump to content

En skam av moods of norway

LeBris

Recommended Posts

Støtter alle de som har reagert på den negative tonen som blir brukt om båtde skute og moods.

Selv har aldri selskapet lagt seg på minne hos meg, så vet ikke om jeg har hørt om det, å skuta har jeg heller ikke sett.

Kan uansett ikke kritisere selskapet som helt klart ikke drives ombord eller rundt skuta for annet en å kunne lite om det å holde en trebåt. Vil uansett påstå at de hadde vell gjort det som burde gjøres av folk med begrenset båtkunskap, prøvd å holde skuta flytende med de problemene som hadde dukket opp. At noen drar ut strømmen er jo ikke en kles-designers skyld?

Ellers så sitter det mange brukere hær som har kjøpt seg dårlig båt uten å være helt klar over hva de gjorde, samt mange andre som har fått båten sin noen meter under overflata uten at de kan klandres for akkurat det, så vær litt medmenneskelige å tenk heller kor kjedelig det er for noen som har gjort en stor innsats med å skape et "merkenavn" å få en slik "ripe i lakken".

Kanskje de kommer inn hit å spør om råd før de kjøper neste båt? eller kanskje ikke etter å ha lest denne tråden....

... en trebåt gikk ned ved kai (som trebåter iblant gjør)...

Skal dette gjøres til en trebåt vs. plastbåt greie? Dere "tupperware-folk" får det nesten til å høres ut som trebåter er noe som synker bare fordi de er trebåter. Det er dårlig vedlikehold og av og til hendelige uhell som får båter til å synke i havn, ikke materialet de er bygget av. Mange plastbåter som sank i vinter grunnet manglende ettersyn... Jeg har hatt trebåt i 20 år, og ingen av mine har noengang gått ned.

Redigert av Dalton (see edit history)

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Jeg viste ikke hvem/hva moods of norway var før den gratis markedsføringa de får har i dene tråden !!!!!!!!! :yesnod:

Men nå er jo jeg også med å markedsfører et merke jeg ikke vet noe om... :tongue:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Skal dette gjøres til en trebåt vs. plastbåt greie? Dere "tupperware-folk" får det nesten til å høres ut som trebåter er noe som synker bare fordi de er trebåter.

Om du vil gjøre det til en slik sak så er det greit nok for meg. Saken her er imidlertid at Moods har kjøpt en gammel avdanket skøyte for å gjøre et markedsføringsstunt, og da har jeg all forståelse for at de ikke ønsker å legge ut et par millioner for å restaurere båten de sikkert ikke ga noe mer enn et par hundre tusen for. Hr rosava som gjorde at den sank aner jeg ikke, det er slett ikke utenkelig at dårlig vedlikehold er en av faktorene. Sånn sett er de vel i selskap med et større antall overamisiøse skøyteeiere, det er lett å gape over mer enn man klarer å håndtere. Det jeg reagerer på er imidlertid det at det plutselig er en stor skam når det er et kjent selskap søm Moods som eier båten. Hadde skammen vært lik stor om båten ikke var rosa og eieren het Hans Olsen?

Ellers så ser det ut til at Janteloven lever godt her på forumet ja...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Når man leser denne tråden kan man få inntrykk at den typiske batplassen-medlem er en homofob jantelovsdommer som sitter i sin grilldress og rakker ned på andre mennesker. Det kan da ikke være riktig?

Hvorfor ikke? Det er i allefall slik jeg i noen grad oppfatter folk i båt å være, et hakk over campingfolket, men kun et, spesielt motorbåtfolket! Og har de ikke grilldress så kan du forbanne deg på at de har den idiotiske "skipperlua" på hodet og rød rullings i brystlomma! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er fantastisk å observere at svært mange av baatplassens medlemmer har stor greie på design og markedsføring.

Utrolig mange som har en kombinasjon av sabb diesel mekanikerutdanning + statens kunst og håndverksskole.

All ære til Moods of Norway guttene, vi er vel ikke bortsjemt med altfor mange forretnings genier i dette landet.

At de bruker en råtten båt i markedsføringen? who cares??

Redigert av Cranchi30 (see edit history)

At de bruker en råtten båt i markedsføringen? who cares??

Kanskje han som lå fortøyd utenfor og holdt på å bli dratt med ned da den sank? :tongue:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Vel.. JEG bryr meg når noen benytter kaiplass innerst i Vågen i Bergen til å fortøye en synkeferdig båt. Tar da forbehold om at de visste at båten var i den tilstanden. Som det fremgår av artikkelen var det en annen båt fortøyd på utsiden, som ved varsling fra andre observate unngikk å bli dratt ned. Man har som båteier/-fører et ansvar ikke bare for en selv.

• 5 måneder senere...

Ja, ja, mange som skryter av å ha satt sine føter ombord i denne forunderlig fargede farkost. Den har nok gjort sin misjon. Som utflyttet stryning er jeg stolt av Simen Staalnacke, Jan Egil Flo og deres kompanjonger. Noen båtentusiaster har de vel aldri utgitt seg for å være, men so what? De spiller på det særnorske med sin vri.

Båten har gjort sin misjon, og i følge dem selv var det slett ikke planen at den skulle få en slik endelikt, men heller en kontrollert kondemnasjon. Dette fartøyet var nok ikke i riksantikvarens interesse. Eller gad vite om den kanskje var det ut fra sin siste misjon?

Heia moods of norway.:flag:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Uten at det nødvendigvis har så stor interesse, hadde gjengen i Moods of Norway kjøpt en ny skøyte et døgn før den gamle sank i Vågen i Bergen. Nyebåten er selvsagt også rosa med hvite innslag og visstnok i betydelig bedre stand enn den gamle. Selve hjertet i fartøyet, altså motoren, er som seg hør og bør malt i rosa.

Så den rosa skøyta til Moods of Norway har ikke utspilt sin rolle, men har fortsatt en misjon når det kommer til publisitet, reklame, markedsføring osv.

Når man leser denne tråden kan man få inntrykk at den typiske batplassen-medlem er en homofob jantelovsdommer som sitter i sin grilldress og rakker ned på andre mennesker. Det kan da ikke være riktig?

Og ikke vet forskjellen på en Kutter og en Skøyte :giggle:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...