Jump to content

Noen som kjenner prisnivå på skumgummi

SF

Recommended Posts

Hei,

Vurderer å bytte madrass i forrkabinen før ferien. Sendte ut denne enkle skissen til noen få lokale leverandører men har kun et tilbud, dvs det er tilsyneslatende ikke så mange aktuelle leverandører.

madrass.jpg

Fikk dette tilbudet:

Hei !

I 10 cm høyelastisk kaldtskum (kvalitetskum som ikke mister spenst og som er flammesikker) kr 2600 inkl mva. Leveringstid ca 1 dag. (Kan leveres i et stykke)

Mvh Ramsland.www.omtrekk.as

Noen som har formening om dette er en god pris.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Pass på at du får riktig tetthet på skumgummien, min erfaring med Jysk er at det er alt for lett... En voksen mann kjenner fint erten under madrassen og det er lite egnet til å sove på om man liker kvalitets søvn vel og merke..

Men er man utelukket på jakt etter det billigste så kan Jysk anbefales, men vil en ha kvalitet så må en opp i pris og få en høyere tetthet på skumgummien.

Når det gjelder kvalitets skumgummi meg høy tetthet så fungerer en vanlig fintannet sag utmerket til å kutte med, men dette er ikke egnet på billig dritt..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Prisen er nok ikke så helt feil, som det nevnes av flere så er det nok kvalitetsforskjeller ut og går.

Den billigste utgavne til Jysk kalt BASIC med tykkelse 90mm koster 221 kr/m2.

(m2 pris beregnet ut fra kjøp av en madrass)

Madrasstype: Skummadrass

Størrelse: Bredde: 90 cm, Lengde: 200 cm, Høyde: 9 cm

Kjerne: Polyeter-skum

Kjernekvalitet: 25 kg/m³

Kjernehøyde: 9 cm

Den neste kvaliteten kalt PLUS med spesifikasjoner gitt under koster 610 kr/m2

(m2 pris beregnet ut fra kjøp av en madrass)

Madrasstype: Skummadrass

Størrelse: Bredde: 90 cm, Lengde: 200 cm, Høyde: 12 cm

Kjerne: Polyeter-skum + kaldskum

Kjernekvalitet: 25/35 kg/m³

Kjernehøyde: 6+6 cm

Denne er 50% Polyeter-skum og 50% kaldskum.

Den jeg har fått tilbud på er 100% kaldskum og antar vi at du betaler for kapp så blir det ca 4m2 og 650kr/m2

Mao ikke så mye dyrere enn Jysk om vi samenligner mot tilsvarende kvalitet.

Redigert av SF (see edit history)

e der ja...Jysk bler ihvertall plassen eg kjøper skumgummien min ser eg...... :cheers:

Har brukt disse madrassene i min båt. Det jeg kan si er at de er lett å jobbe med, er 12 cm tykk. så de er god å ligge på.

Minuset er at noen av madrassene til jyst er "eggekartongformet" under, noe som gjør at du må være nøye med skjæringen.

Jeg skjærte de med en god isolasjonskniv(glavakniv) som Sjømann.22 allerede har nevnt.

Her har du et bilde av hvordan det ble.

Den knekken du ser fremme i baugen er grunnet en dårlig plate som må skiftes ut(Gjøres idag :lipseal: )

cimg1261.jpg

Ble ikke verdens beste resultat men det funker no for meg.

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

35 kg/m³ ?

Høre litt ukjent ut men så har jeg ikke vært på fabrikkbesøk hos noen som lager madrasser på noen år, når vi snakket kaldskum så var det gjerne 50 kg/m³ og oppover, er det en latexråvare dette ?

Står litt her: http://www.westnofa.com/madrass/skumtyper.aspx

Ser ut som 35 kg/m3 bukes i mmedium harde madrasser.

Sjekket i dag med forhandler og den jeg har fått tilbudt er av kvalitet WEF39 som veier 39 kg/m3.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...