margarus Startet 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2010 driver å pusser opp min nidelv 15 daycruiser. tidligere har jeg hatt 4 lanterner på sine plasser. syns det ble litt mye ledningener til en så liten båt. ønsker ett enklere opplegg og. lanternene jeg har hatt på sidene er vanskelig plassert og siden di tar borti brygga før fender tar borti.så det har ryki par glass er det mulig og montere en kombi lanterne helt fremme mot baugen? hvilke lys er ett minimum? ser noen skjergårds jeeper blir levert nye med kun en rund hvit lanterne på stav bak eller fremme. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 .....er det mulig og montere en kombi lanterne helt fremme mot baugen? Ja, hvis det er kombinert rød/grønn du tenker på. I tillegg må du ha topp- og akterlanterne, eventuelt kombinert som en rundtlysende hvit. hvilke lys er ett minimum? Hvis båten din går mer enn 7 knop (ELLER er mer enn 7 meter lang) så skal den ha Topp-, Akter-, Styrbord- og Babordlanterner. Men som beskrevet ovenfor har du anledning til å kombinere sidelanternene til en rød/grønn og i tillegg kan du kombineren topp/akter til en rundtlysende hvit. ser noen skjergårds jeeper blir levert nye med kun en rund hvit lanterne på stav bak eller fremme. Ja, dessverre Og mange forhandlere påstår sogar at det er ihht sjøveisreglene. Men hvis båten går mer enn 7 knop så holder det ikke!!!! Lykke til med lanterneprosjektet ditt. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
margarus Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 ok takk for det poseidon :) da blir det nåkk en rundlysende bak og en kombi fremme på dekk :) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Da blir det nok litt lanternejobbing på meg også. Min nyinnkjøpte gamle Askeladden går over 30 knop og med kun en rundtlysende... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Poseidon Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Da blir det nok litt lanternejobbing på meg også. .... Sikkert ikke verst for deg SveinHa; du har tross alt sett både kabler og kontakter før Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.