Bonaqua Startet 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2010 Som mange andre har også eg problem med forliten dimmensjon på lufting av septik. Har en idè om å montera ny ekstra lufting. Har tank av aluminium og ser for meg å montera ein ekstra "stuss" øverst på tanken og ny skroggjennomføring - alt for 38 mmm slange. Så til spørsmålet: Er det ok å borre et hull på toppen av tanken og skru på en ny "stuss" med flens utvendig. Bruk av karosseriskruer og tetningsmasse? Blir dette luktfritt? Kva material bør den nye "stussen" vera av - aluminium eller syrefast? Kanskje plast er ok? Noken som kjenner til leverandør? Andre som har gjort tilsvarande med godt eller dårleg resultat? Takkar for alle gode tips Sitér dette innlegget Link to post
Bonaqua Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Hm.... ingen med erfaring/tips/synspunkt? Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Hvilke problemer har du med for liten lufting? Hvordan arter de seg? Hvis du må gjøre noe, hvorfor ikke bytte ut den luftingen du har med en ny i større dimensjon? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bonaqua Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Hvilke problemer har du med for liten lufting? Hvordan arter de seg? Hvis du må gjøre noe, hvorfor ikke bytte ut den luftingen du har med en ny i større dimensjon? Eksisterande luftestuss er påsveist nippel med innvendig diameter på kun 3-4 mmm. I tillegg er den bøyd - og går lett tett - og siden den er bøyd er det også en utfordring å få "staka opp". Er også plaga med "dritt-lukt" - og tilgang til meir oksygen er eit av fleire verkemiddel. Ser av mange innlegg knytt til tema at rikeleg dimmensjon påp lufting er viktig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Om du har mannhull ville jeg heller ha satt inn en skroggjennomføring fra innsiden, gjerne med litt Sikaflex på. 38 mm var da voldsomt, 25mm burde holde plenty... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.