Rastløs Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 (redigert) He he Jeg har også en bedre halvdel med Master i shopping. Jeg legger meg derfor helst på svai. Men egentlig er det fordi jeg ikke har baugpropell, og føler meg som en kløne i trange havner Redigert 7.Juli.2010 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Det som jeg kanskje vil klage litt på er de som er kjipe og nekter en annen båt på utsiden av seg. "Orker ikke at noen skal gå over båten min altså jeg nekter dem det ikke, men jeg har ikke dollbord til å gå på, og under baugen har jeg en bebis som til tider sover også på dagen. Så jeg anbefaler dem i grunn å finne en annen plass.. Men frem til nå er det ingen som har kommet å spurt eller anntydet at dem vil ligge på utsiden av meg. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
avmønstret5 Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 (redigert) Best å ligge på svai! Ja, med god svingradius. Men så kom svensken (det var også en nordmann ombord, fysh..), ankret rett foran oss så vi måtte flytte. De dro på land alle mann, det båser en ørliten flau bris og båten deres begynner drive. En engelsmann som også lå der og jeg dro ombord startet opp og ankert båten opp igjen. Da kom de roende ombord...sa de; "så snella dere er, takkar så mykke" ?? Nei! Fikk vi en øl for å ha berget båten? Nei! Da vi rodde derfra sa engelskmannen noe mindre pent..jeg sa "de er jo bare svensk og litt norsk" Redigert 7.Juli.2010 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tuppelure Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Hehe, har selv både svart belte og master i shopping, løsningen er og kjøre båten selv, her snakker vi ikke på svai :) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Det beste er nok å ligge på svai... He he Jeg har også en bedre halvdel med Master i shopping. Jeg legger meg derfor helst på svai. Etter at Sydvesten har solgt Baven sin og lukter på Orust, da skal han ha oss utafor synsvidde. Ellers i ferietidene som er nå er faktisk svai en fin måte, men litt dumt for oss med hund. Men det går. Når det gjelder hvor vi legger oss i havnene er det ofte ytterst, skyldes dybde og roligere forhold. Men i fellesferien er det ikke altid en får velge og da blir det hvor det er ledig. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Er havna romslig nok til at de store kjem seg inn og ut, så er det vel oki? Verre er det når man må flytte 5 andre båter for å få ut 50foteren som har lagt der i dagevis.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
hockey Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Min teori er at de som drikker mest, bør ligge innerst. Veldig enig!!! :-D Men hvordan skal jeg få vekk de som ligger fortøyd i min båt når jeg skal reise?? Sitér dette innlegget Link to post
hockey Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 jeg nekter dem det ikke, men jeg har ikke dollbord til å gå på, og under baugen har jeg en bebis som til tider sover også på dagen. Så jeg anbefaler dem i grunn å finne en annen plass.. Men frem til nå er det ingen som har kommet å spurt eller anntydet at dem vil ligge på utsiden av meg. :) Tipper att det ikke er babyen som sover lett?? babyer pleier å sove tungt når de har behov for det.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Men hvordan skal jeg få vekk de som ligger fortøyd i min båt når jeg skal reise?? Når de kommer opp på på den fenderdekorerte yttersiden din og fortøyer, så informerer du de høflig om hva dine planer er; f.eks at du letter klokken 8 neste morgen. Så blir dere enige om hvem som bør ligge innerst. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
M/S Malene Svart 8.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 Det som jeg kanskje vil klage litt på er de som er kjipe og nekter en annen båt på utsiden av seg. "Orker ikke at noen skal gå over båten min altså Det er etter min mening helt uakseptabelt å nekte folk å legge seg på utsiden. Har man sånn innstilling, vil jeg anbefale å gå over til telt eller bobil. Kan man ikke ha noen på siden, er det jo ikke særlig smart å legge seg på steder hvor det er trangt om plassen... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 Etter at Sydvesten har solgt Baven sin og lukter på Orust, da skal han ha oss utafor synsvidde. Det blir nok kun med lukten skal du se.... men har annet på gang.. likte forøvrig den nye Farr/Bavaria 40 som kommer til høsten... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 8.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 Det blir nok kun med lukten skal du se.... men har annet på gang.. likte forøvrig den nye Farr/Bavaria 40 som kommer til høsten... Spennende, 45 fotern har noen fine deltaljer. Blir spennende og se om 40 for det også. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
withsmann Svart 28.September.2010 Link til dette innlegget Svart 28.September.2010 Jeg opplevde noe lignende i sommer. en princess 45+ og en fairline 45+, på hver sin side av en liten flytebrygge. begge lå så langt inne du kommer. princessen bakket inn longside, å gummibåten (som hang i davitere) var halvveis over en skjærgårdsjeep som lå der fra før. hvorfor ikke ligg ytterst når det er så trangt? er ikke det bedre? eller er det best å skvise alle småbåter til utsiden? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.September.2010 Link til dette innlegget Svart 28.September.2010 Hei. Her er vi vel alle litt egoistiske, første mann til mølla osv. Men nå er det vel ikke alltid slik at lengst inn i havnen er det beste stedet. Jeg har da med min beskjedne Saga27 blitt skviset omtrent opp på land innerst i havner. Nå ligger vi i gjestehavnen på Oscarsborg og iom. at det er en tirsdag i september er vi kun en håndfull båter her. Her har det vært litt kaos mht hvor store og små båter legger seg. Det er stort sett bøyer for akterfortøying her (med kort avstand inn til bryggene for de store båtene), men på den ene siden av den lengste flytebryggen der det ikke er bøyer, er det merket: longside for båter over 42 fot. På en annen er det merket: longside for båter større enn 35 fot. Hvordan dette fungerer i en helg med full havn, vet jeg ikke. Det er lenge siden jeg har vært her i "sesongen" og i en helg. Men det høres ut som en bra ide. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.