Ex Skarpnes9100 Startet 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2010 Hei! Har lest alt av tråder om gummibåt og rep., men ingen som handler om å lime bakplata fast i gummilasken som sitter på pontongen? På min Silver Marine gummibåt har lasken løsnet litt i toppen der den er festet til bakplata. Foreløpig ca. 5-6 cm. nedover. Fikk tips av importør om å kjøpe lim på Maritim for PVC-båter, POLYMARINE Polymarine PVC to-komponent Har nå vasket med rødprit, renset og slipt flatene så godt det går å komme til "inni" sporet og på bakplata. Så tenker jeg på at plata er jo mest treplate som skal limes til gummilasken.... bittelitt av gummien som plata er trukket med skal også limes, og den 1,5 cm. tykke gummien på toppen, men ellers er det jo tre mot gummi.... Dette virker på beskrivelsen som POLYMARINE to-komponent er ett slags "vulkelim", og da undrer jeg på om det vil lime godt nok mot treplata når det der ikke er noe å vulke ?? Er da PVC lim det rette egentlig ? Noen har nevnt "Tec7", er det bra på tre mot gummi og gummi mot gummi på en bår med mye vann og sol ? Takker for alle tips, må få denne klar til feriestart søndag så jeg ikke skuffer jentene. Vi skal bo i snekka i tre uker, og en slik gummibåt med årer er kimen til mange timer skøy på vannet.... Sitér dette innlegget =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
alma Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Kan det være mulig å låse gummilasken fast i akterspeilet med en gjennomgangsbolt med store skiver og låsemutter mon tro? Du vil hvertfall forhindre at det sprekker mer skulle jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Ex Skarpnes9100 Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Kan det være mulig å låse gummilasken fast i akterspeilet med en gjennomgangsbolt med store skiver og låsemutter mon tro? Du vil hvertfall forhindre at det sprekker mer skulle jeg tro Har vært inne på tanken, men må vel være stor skive da så jeg ikke får "riv" rundt skruen OG sammen med liming slik at kreftene fordeles jevnere. Tenkte mest på å ha denne på toppen, men kanskje gjennomgående er like bra... Blir nok litt spørsmål om det er nok gummi slik at det ikke blir for langt ut mot kanten. Men uansett, jeg må lime!! Ellers kommer vann og skitt nedi og det slipper mer.... Sitér dette innlegget =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 (redigert) Hadde det problemet med en ZODIAC. Satte bort jobben til forhandleren den ble limt med to-komplim og gjennomgangsbolt med plast hoder beregnet til det formålet. ÅRSAKEN til at det løsner her er at en kjører med for lite luft i pongtongene, ble meg fortalt, Med den originale fotpumpa greider en ikke å få for mye luft inn så det var bare og pumpe til en ikke fikk inn mer luft. Redigert 8.Juli.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fusebox Svart 9.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2010 Hei, Vi har en Bombard Tropic (1990) som løsnet i akterspeilet. Jeg kjøpte lim beregnet for denne båten (generelt), men er usikker på hvilken type lim det var. Det var i alle fall et 2-komp. lim. Kjøpte det på Rammsalt i Asker. Jeg løsnet akterspeilet så mye som mulig, pusset port gammelt lim etter beste evne, og limte på nytt med så mye press jeg kunne klare å få til i gummikanten. Nå er båten på fjerde sesongen etter reparasjonen, og akterspeilet viser ingen antydning til å løsne noe sted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.