Jump to content

Biltemas lakk og primer for båt, erfaringer?

Polarn

Recommended Posts

Har en Skibsplast 15 HT jeg ikke ble helt fornøyd med når jeg lakkerte den med rulle. Jeg skal derfor lakkere den igjen med sprøyte. Det jeg lurer på om man kan bare pusse ned og lakkere på samme lakk med samme lakk eller må man prime igjen. Båten ble lakket i fjord høst, så den er godt herdet. Så en ting til. Biltemas metall og plastprimer er utgått og finner bare epoxyprimer til under vannlinje. Kan den brukes sammen med lakken til BT over vannlinjen? Eneste som står på ebalasjen er at den ikke kan brukes sammen med 1 komponent produkter.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Det funker vel det, men jeg ville ambefalt Jotuns Topcoat istedet, en mye bedre lakk men også dobbelt så dyr. Jeg har nå testet både BT sin top coat og Jotun's og jotun sin topcoat blir hardere, tåler mye mere, dekker bedre, og blir faktisk blankere. Jeg har kun sprøyt lakkert. :smiley: Jeg ambefaler å bruke litt mere penger på en litt bedre lakk :wink: Men dette er jo min mening da :yesnod::giggle:

Redigert av meldaln (see edit history)

Enig i det, men dette er båt nr 2 som jeg skal bruke på diverse utsettingsramper o.s.v. Den var så dritstygg at den måtte bare lakkeres. Har testet Jotuns sin på en båt tidligere. Fant den igjen på Finn noen år senere og jammen var den like fin.

Men hva mener du fungeer, å bare slipe ned for så å lakke,eller å bruke epoxy primeren først?

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...