mulla Startet 9.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2010 Holder på å bytte motor i en Draco. Hadde før en Mercruiser 3,0 140hk, bytter nå til en Mercruiser 4,3 200hk. Kabelstokken på de to motorene er den samme, så det er plug and play (Tror jeg). Jeg har nå satt inn 4,3l eren og gjort klart for prøvestarting, Jeg har kinnet en del for å få opp oljetrykket, men har ikke utslag på innstrumentet. Jeg vet at innstrumentet er i orden og rett koblet. På siden oljetrykksgiveren står det en oil pressure switch som jeg ikke vet hva er, den er tilkoblet til bensinpumpa som heller ikke går. Jeg har tvangskjørt bensinpumpa, slik at jeg vet at den virker, tror også at det er oljetrykk, etter det jeg kan se på peilepinnen. Tror problemet er i oil pressure switch`en. Kan nevne at motoren er overhalt for 3 år siden og stått siden, overhalinga ble gjort på et proff verksted. Noen som har forslag til feilsøking? Mangler oljetrykk på instrument. bensinpumpa går ikke når jeg vrir på tenninga Sitér dette innlegget Link to post
Gudmanda Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Trur nok her er for mykje DIVV so gjær at du kan få hjelp til å løyse problema dine over forum! Må være å formidle kontakt til kompetanse isofall! ;) Lukke til! :) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 (redigert) Hei Mulla, jeg vet ikke hvor mye du har kjørt på starteren men hvis motoren har stått lenge kan det ta en tid før ojetrykket kommer. Det beste er og ta ut fordeleren og drive oljepumpen med en stang og drill. . oljetrykkbryteren/pressure switch kutter bensinpumpen hvis motoren skulle miste oljetrykket. At du har olje på peilepinnen betyr ikke at motoren har oljetrykk. Ta ut oljetrykkbryteren/pressure switch og kjør motoren på starteren/drill for og se om det kommer olje ut. Hvis det kommer olje ut hullet skaff et måleinstrument og skru inn i hullet til trykk giveren og mål at du har trykk når du kjører på starteren/drillen. Er dette Forgasser eller EFi motor? Redigert 10.Juli.2010 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mulla Svart 12.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Fant ut av problemet i går, det var en liten silikonbit som lå over hullet til oljetrykksgiveren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.