Helge Startet 9.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2010 De aller fleste som leser dette er nok veldig flinke til å ta med søpla hjem etter båtturene sine eller kaste søppelet i dunker til dette formål plassert ut for båtturister og andre turister. Men det er dessverre likevel FOR mange som ikke klarer denne enkle jobben... eller de gidder kanskje rett og slett ikke? Jeg har ved flere anledninger blitt møtt av triste syn på holmer og skjær der folk har satt igjen alt fra engangsgriller til halvfulle ketchupflasker, plastemballasje, aluminiumsfolie, ølbokser og flasker osv. Det har vært så ille enkelte steder at jeg i vantro har tatt bilder for å dokumentere hvor jævlig det har sett ut ...og nei det har som regel ikke vært søppel som har drevet i land! Men når jeg først nevner dette med drevet i land var det nettopp det som trigget dette innlegget. Jeg var i går nede ved sjøkanten noen få meter nedenfor barndomshjemmet til min far på Sunnmøre. Hva lå og fløt helt inne ved land...? Jo en svartbrent søppelpose med et tomt syltetøyglass, en flaske drikkeyoughurt, en tom enliters flaske med 2-taktsolje, diverse tørkepapir, matrester og mye annet drit som noen tydeligvis hadde forsøkt å brenne opp men ikke lyktes med før vannet/flo førte det avgårde og i land hos min far. Kan det virkelig være nødvendig? Er dette de samme idiotene blant båtfolk som oppfører seg håpløst på andre måter også? Jaja, det er ferie så jeg får vel bare slappe av og ikke hisse meg opp beklager det lille "utbruddet" Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2010 Helt enig med deg Helge! Bra at noen tar det opp her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 9.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2010 Dette høres jo helt vanvittig ut. Det er nok folk som ikke vet å sette pris på kysten vår. Jeg tror at det er ingen av medlemmene her på baatplassen.no som ville ha gjort noe slikt. Ring avisen lokalt å se om de vil gjøre en story på det. Avisen vil nok treffe bedre folk som forsøpler slik og folk trenger påminnelsen. Bildene dine vil avisen også sikkert ha. Aktuelt er det også nå i ferien! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 (redigert) Er vel de samme folka som hiver søppel ut bilvinduet. En ser jo tydelig det når våren kommer hvordan det ser ut i veigrøftene. Flyter all slags ting som bare kastes ut av bilvinduet uten at det tas hensyn til omgivelsene. I disse opplyste tider skulle man kunne forvente at den slags tilstander skulle bli bedre , men dessverre ser det ikke slik ut. Redigert 10.Juli.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Amen! Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
larss Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Helt enig med trådstarter, det er for mye søppel ute i skjærgården. De fleste som er vokst opp i ett normalt møbelert hjem er vell ikke lært opp til dette? får vi håpe. Det skulle være unødvendig og måtte rydde opp etter andre men vil gi en oppfordring til samtlige som leser dette til å "ta med litt ekstra" når en forlater en plass som det har vært folk på før. La oss håpe det er ett fåtall som ødelegger for alle de andre, og ikke motsatt. Lars Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Jeg deler frustrasjonen med trådstarter her. Av og til lurer jeg på om vi nordmenn er spesielt "søplete", eller er det like mange sosekopper pr. 1000 innbyggere i andre land også? Tidlig i mai ryddet jeg langs veien her jeg bor (les: plukket opp andres søppel), og det ble 2 fulle sekker over en strekning på et par-tre hundre meter. Nå er det allerede begynt å fylles med skrot igjen. Det er utfordrende å tenke særlig høye tanker om folk som gir slik blaffen i mine omgivelser, Sitér dette innlegget Link to post
adio Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Det er ingenting som er mer frustrerende enn å skulle slappe av på en holme e.l. også blir man mødt av brukte engangsgriller overalt.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 I dag skulle jeg og fader'n til fyllinga med noe gress etc. da så vi en mann stoppe i et lyskryss og åpne bildøra og la forsiktig ned en pølse eller hamburger eller noe sånt. Happa pappa hatt med speilreflekskameraet hadde vi tatt bildet av det og lagt det inn i avisa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.