Zepp Startet 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2010 Hei Har en Wallas 1800 sail fra 1987. Brenstoffpumpen får spenning uten at varmeren er satt på og pumpa blir svært varm. Varmeren fungerer heller ikke. Etter litt prøving fikk jeg pumpen til å tikke igjen, men bare for en kort periode. Spenningen til pumpa har jeg målt til 9V, og aldri av før jeg tar ut sikringen. Har noen vært bort i noe slikt eller har et godt tips? Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Jeg har en Wallas 1800 sail Den første tabben var å tro at den ville ha diesel. Det ville den ikke, parafin derimot gikk fint. Men det er vanskelig å skaffe vanlig parafin uten å betale 50 kr literen. Den bruker noen liter pr døgn om du må ligge landfast. Jeg liker ikke å bruke mer penger på parafin enn cognac. Denne wallasen er krevende på strøm, du må ha absolutt fullt batteri før oppstart. Prøver du oppstart med lite strøm på batteriet, tikker den, oljepumpen går, men den tenner ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 [sitatslettet] Hei Har en Wallas 1800 sail fra 1987. Brenstoffpumpen får spenning uten at varmeren er satt på og pumpa blir svært varm. Varmeren fungerer heller ikke. Etter litt prøving fikk jeg pumpen til å tikke igjen, men bare for en kort periode. Spenningen til pumpa har jeg målt til 9V, og aldri av før jeg tar ut sikringen. Har noen vært bort i noe slikt eller har et godt tips? Dette høres ut som en feil på kretskortet. Pumpa skal ikke ha konstant spenning, bare korte pulser. Brudd på kretskortet kan komme av overledning et eller annet sted i varmeren, mest sannsynlig i brenneren pga soting/koksing. Lenge siden brenneren har vært åpnet og skiftet veke/glødespiral? Uansett er jeg redd for at kretskortet er finito.. [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
chrijo Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 [sitatslettet] Dette høres ut som en feil på kretskortet. Pumpa skal ikke ha konstant spenning, bare korte pulser. Brudd på kretskortet kan komme av overledning et eller annet sted i varmeren, mest sannsynlig i brenneren pga soting/koksing. Lenge siden brenneren har vært åpnet og skiftet veke/glødespiral? Uansett er jeg redd for at kretskortet er finito.. Hei Slik du beskriver problemet har du en pumpe hvor stemplet ikke beveger seg fritt. Pumpem er en stempelpumpe hvor stemplet aktiveres av en elektromagnet som mottar en puls. Hvis stemplet henger får du en overbelastning i kretsen som kan ødelegge kretskortet, så bytt ikke dette uten å sjekke pumpen først. Det finnes flere enkle måter å sjekke de enkelte funksjoner på. Hvis du ønsker hjelp kan du sjekke ut www.wallas-service.no [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 [sitatslettet] Jeg har en Wallas 1800 sail Den første tabben var å tro at den ville ha diesel. Det ville den ikke, parafin derimot gikk fint. Men det er vanskelig å skaffe vanlig parafin uten å betale 50 kr literen. Den bruker noen liter pr døgn om du må ligge landfast. Jeg liker ikke å bruke mer penger på parafin enn cognac. Denne wallasen er krevende på strøm, du må ha absolutt fullt batteri før oppstart. Prøver du oppstart med lite strøm på batteriet, tikker den, oljepumpen går, men den tenner ikke. Noen Statoil stasjoner selger parafin i løsvekt. Kjøpte i Tønsberg for tre uker siden. Betalte ca 11kr literen. [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.