Sydkorset Startet 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2010 Tiden har kommet da jeg har bestemt meg for hvilken båtmotor jeg skal kjøpe, men er ikke helt inne på dette med gear og utveksling. Håper derfor det er noen som har greie på dette, og som kan gi meg et fornuftig svar. Pr. i dag har jeg en Yanmar med et gear som har utvekslingen 3:1. Har fått et tilbud på en Solediesel, der gearet har ei utveksling på 2,5:1. Hva betyr dette i praksis? Må jeg bytte propell, eller blir det ikke så stor forskjell? Må nevne at Yanmaren har 33hk, den nye 42hk. Skroget er et Viksund Columbi skrog (deplasementskrog), så større fart vil det uansett ikke bli. Vil det pga utvekslinga bli problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Hei! Hva er max turtallet på Sole dieselen? Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 10.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Hei! Hva er max turtallet på Sole dieselen? Max turtall på Soledieselen er 3000rpm. Husker ikke helt i farten hva det er på Yanmaren, men tror det er rundt det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Hei! Hva er dimensjon på propellen din? Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 10.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Hei! Hva er dimensjon på propellen din? Hei, nå stiller du vanskelige spm gitt;) Vet hverken stigning eller diameter... Da må jeg opp med båten først, å se. Blir i løpet av uka/neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.