AQ140A Startet 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2010 Hei. Er det noen som har peiling på om følgende er normalt? Ved tomgang så blåser det bra ut gjennom slangen, kjenner luften selv om jeg holder hånden 30cm. vekk Ved pådrag minker det og ved 2000omdr. er det omtrent vekk. Er dette normalt? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2010 Kommer det noe olje/blå røyk ??? Høyt trykk i motoren kan komme av for mye olje, har du sjekket oljenivået? Stempelringer som begynner å bli slitt, slitte ventiler/seter/styringer kan også øke trykket i motoren. Bortsett fra for mye olje på motoren, er løsningen på de andre ny motor/full overhaling. Sjekk oljenivået, kjør båt. Er det ett stort problem for deg, ta en kompresjonstest for å sjekke om stempelringer/ventiler tetter skikkelig. Mulig det er normalt også. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 er det så farlig da ? sp lenge den ikkje kaster ut olje så får det vel være greit Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 er det så farlig da ? sp lenge den ikkje kaster ut olje så får det vel være greit Nei den kaster ikke olje, men var så rart at det skulle avta trykket og bli helt borte ved 2000 omdr. og mer, men ganske bra trykk på tomgang, men den kaster ikke olje. Ikke blå røyk heller. Satser på at det skal være slik. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Blåser peilepinnen ut av hullet, så er det på tur med overhaling Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
FjordHT Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Er ikke sikker på hvor mye min trykker på tomgang, men når jeg går med 3500-5300rpm(har ikke undersøkt dette mye, lite brukt båt og motor) så blåser det "litt" ut, samt at det kommer noe røyk. Om dette er normalt vet jeg ikke, men motoren min flytter seg greit når ting ellers virker Skal undersøke mere neste gang jeg er i båten for å se om det er mye trøkk på forskjellige turtall :) Noen av disse har ventilasjon på blokka, og noen på topp-dekslet. Min er på toppdekslet.. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Min også har på topplokket. Hmm. Blåser av peilepinnen? Da har vi mye god motor igjen vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Når en motor trykker ut peilepinnen, vil ikke det si at stempelringer er dårlige? uansett om det er volvo eller annet? spør siden en bekjent har en bil som hadde oljeproblematik og nå blåser den peilepinnen litt ut... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Når en motor trykker ut peilepinnen, vil ikke det si at stempelringer er dårlige? uansett om det er volvo eller annet? spør siden en bekjent har en bil som hadde oljeproblematik og nå blåser den peilepinnen litt ut... Tett ventilasjon - slanger er tette eller sil ved slangetilkoblingen (hvis motoren har dette) kan være tett. Slitte stempelringer - Er vel ikke noe annet å gjøre enn å tape fast peilepinnen å dr*te i det, eller plukke fra hverandre motoren. Slitte ventilstyringer eller seter kan gi overtrykk, men blåser vanligvis ikke ut peilepinnen hvis ventilasjonen virker som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.