Jump to content

Hørt om ISUZU 2-syl. diesel på 28 hk?


Walter_S

Recommended Posts

Skal se på ei tresnekke som har en 2-sylindra, ferskvannskjølt (varmeveksler) ISUZU dieselmotor. Eieren er litt usikker på alderen, men snakker noe om slutten av 70 - begynnelse av 80 tallet. KMotoren skal visstnok yte "...fra 28 til 36 hester...."

 

Er det noen her som har hørt / sett / kjenner til denne? Fantes det Isuzu, i Norge, så tidlig som 70 / 80-tallet? Trodde at japse-motorene (bortsett fra Yanmar), så som Isuzu, Mitsubishi og Kubota kom hit mye senere......?  :smiley:

 

Mvh

Walter_S

:blush:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post

Hva???? :lol::eek: Nye båten din ligger på Tjøme ! :nono: :smash: Og etter størrelsen på motoren å dømme så er starteren på ca 28 hk :yesnod:

 :lol: Ja, enig at det er mange fine båter på Tjøme, men, etter fargen på VP-motoren - som vanligvis er grønn - å dømme så er motoren en rusthaug..... :eek:

 

Nei, fra spøk til revolver, thor. Eneste krav til en eventuell ny trebåt, er at skroget er solid og at dieselmotoren er i "overkommelig" stand. Det er utfordringer nok, her i livet!  :eek:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post

Skal se på ei tresnekke som har en 2-sylindra, ferskvannskjølt (varmeveksler) ISUZU dieselmotor. Eieren er litt usikker på alderen, men snakker noe om slutten av 70 - begynnelse av 80 tallet. KMotoren skal visstnok yte "...fra 28 til 36 hester"......

Sitere meg selv her fordi jeg nettopp har kommet tilbake fra besiktigelse av vidunderet!

 

Og sånn ser den faktisk ut. Ved første synet tenkte jeg: "..men jøss, dette ser akkurat ut som halparten av en Perkins 4.108, jo!!!  :yesnod:

Bilde

Motoren gikk fint, relativt stille og uten vibrasjoner. Ikke noe antydning til hverken blå- eller hvitrøyk. Men, hva hjelper vel det når trykktanken i "ferskvanns-kjølesystemet" lekker ut av trykklokket - og en smak på vannet forteller at det smakte Oslofjord  :yesnod: av det som skulle være ferskvann....... :yesnod:

 

Synd egentlig, fordi det var en nydelig trebåt, med Hvaler-bredde i skroget. Hydraulisk styring, og 2 motor-kontroller - en ved styreposisjon under doghous'et og en bak ved rorkulten. Overkommelig pris var det også. Døm selv.....

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...