Walter_S Startet 6.September.2004 Del på Facebook Startet 6.September.2004 Skal se på ei tresnekke som har en 2-sylindra, ferskvannskjølt (varmeveksler) ISUZU dieselmotor. Eieren er litt usikker på alderen, men snakker noe om slutten av 70 - begynnelse av 80 tallet. KMotoren skal visstnok yte "...fra 28 til 36 hester...." Er det noen her som har hørt / sett / kjenner til denne? Fantes det Isuzu, i Norge, så tidlig som 70 / 80-tallet? Trodde at japse-motorene (bortsett fra Yanmar), så som Isuzu, Mitsubishi og Kubota kom hit mye senere......? Mvh Walter_S Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
rogeri Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Hei Walter! Kjenner ikke denne 2 sylindrede utgaven,men hadde selv en Isuzu (50HK). 2,4 liter på 4 syl.Denne var fra 1984. Tror ikke jeg hadde hørt om Isuzu før litt ut på 80 tallet! Den fikk snart ry på seg som en trofast sliter her nord! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Hva???? :eek: Nye båten din ligger på Tjøme ! :nono: Og etter størrelsen på motoren å dømme så er starteren på ca 28 hk Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 6.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2004 Hva???? Nye båten din ligger på Tjøme ! :nono: Og etter størrelsen på motoren å dømme så er starteren på ca 28 hk Ja, enig at det er mange fine båter på Tjøme, men, etter fargen på VP-motoren - som vanligvis er grønn - å dømme så er motoren en rusthaug..... Nei, fra spøk til revolver, thor. Eneste krav til en eventuell ny trebåt, er at skroget er solid og at dieselmotoren er i "overkommelig" stand. Det er utfordringer nok, her i livet! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 6.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2004 Skal se på ei tresnekke som har en 2-sylindra, ferskvannskjølt (varmeveksler) ISUZU dieselmotor. Eieren er litt usikker på alderen, men snakker noe om slutten av 70 - begynnelse av 80 tallet. KMotoren skal visstnok yte "...fra 28 til 36 hester"......Sitere meg selv her fordi jeg nettopp har kommet tilbake fra besiktigelse av vidunderet! Og sånn ser den faktisk ut. Ved første synet tenkte jeg: "..men jøss, dette ser akkurat ut som halparten av en Perkins 4.108, jo!!! Motoren gikk fint, relativt stille og uten vibrasjoner. Ikke noe antydning til hverken blå- eller hvitrøyk. Men, hva hjelper vel det når trykktanken i "ferskvanns-kjølesystemet" lekker ut av trykklokket - og en smak på vannet forteller at det smakte Oslofjord av det som skulle være ferskvann....... Synd egentlig, fordi det var en nydelig trebåt, med Hvaler-bredde i skroget. Hydraulisk styring, og 2 motor-kontroller - en ved styreposisjon under doghous'et og en bak ved rorkulten. Overkommelig pris var det også. Døm selv..... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
bliss X Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Ved første synet tenkte jeg: "..men jøss, dette ser akkurat ut som halparten av en Perkins 4.108, jo!!! Merkelig. Det var det første jeg tenkte på også, før jeg rakk å lese din kommentar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.