Bams Startet 10.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2010 Har en gammel mariner 4 sylindred 50 hk som spytter bensin fra eksosen.jeg tror i allefall det er derfra det kommer.hva er det som gjørt det,får den for mye bensin eller er det noe annet som er feil.motoren går som ei kule ellers men ettelater seg små oljeflak uten att jeg kan finne ut hvor det kommer fra. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Gjør den dette kun på tomgang, eller også under gang? Min gamle Johnson spytter olje ved første oppstart etter vinteren. Heller alltid 2-taktsolje i sylinderne som vinterkonservering, og dette synes i vannet om våren. Antar at du får sammmeresultat dersom du har for fet oljeblanding i bensinen. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Arvid_A Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Hei! Det ligger vel i to-takterens "natur", dette, at den ikke klarer å nyttiggjøre seg av alt drivstoffet, men spytter ut en del av det gjennom eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
Bams Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Det kommer både under gange og på tomgang. Er det mulig å juster på dyser eller nål for å få ned bensintilførselen,eller har det ingen hensikt? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Kan sjekke om tennpluggene viser tegn til for fet blanding,gjør de det kan blandingen stilles litt magrere. Men blir blandingen for mager er det fare for at motoren havarerer,så her bør en vite hva en holder på med. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
puddingen Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Det lekker ikke olje fra gearhuset ditt...? Sitér dette innlegget Link to post
Bams Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Det lekker ikke olje fra gearhuset ditt...? Kanskje det ja. Har sett etter om det er lekkasje men kan ikke finne noe,skal prøve å fjerne litt mer deksel så det blir enklere å se... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Behøver ikke det! Skru ut lufte/nivå skruen på stammen og sjekk nivå og farge. Grå olje betyr vanninnblanding Sitér dette innlegget Link to post
Bams Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Skal gjøre det,men det er kun når motoren går att det blir flekker i vannet.. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Helt normalt for gammel totakter ettersom ca. halvparten av drivstoffet går rett igjennom uforbrent. Det ser du lett ved å kjøre motoren en stund i ei tønne. Utrolig hvor mye olje som samler seg oppå vannet etter bare kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 om den går som ei kule så don't fix it. Det er akkurat som forrige mann her sier. På gamle to-taktere så renner bensinen rett igjennom uforbrent. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 For meg er svaret til trådstarter; sånn er det bare! Alle de to-taktere jeg har hatt opgjennom årene har etterlatt seg litt oljeflekker på vannet, men hvis man for moro skyld tar et par dråper olje og/eller oljeblandetbensin, og heller på stille vann så ser man fort at det virker som om man har helt ut en liter, ikke en milliliter! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bams Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Da takker jeg for alle gode råd og svar,og satser på att alt er i orden Sitér dette innlegget Link to post
Bams Svart 15.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Da har jeg funnet ut hvor bensinen kom fra,hadde en sprekk på en slange,sylinder bleeding hose står det at det er i manualen.vanskelig å finne da den er plassert bak cdi boksen(tror jeg det er). Nå er det nesten ikke flekker i vannet i det heletatt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.