vestnord Startet 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2010 Hei alle sammen, de fleste har vel vært på vannet, men vi har fått en nytt prosjekt, veldig bra prosjekt. Vi kom over en 27 " Plattgatter av ukjent merke, tidligere eier kunne heller ikke fortelle oss noe, bortsett fra at den var fra ca 1970 Den har en Saab 10 hk med vridbart anlegg og fart på 6 -8 kn, jeg er ikke noen erfaren båtmann, men mener en plattgatter skal være litt raskere, og planlegger motorbytte. Vi har også ett annett snekkeprosjekt, trolig Hardangersnekke, har lagt den inn her tidligere for å finne det ut, men ingen respons på den, den er på 28 ", som nå blir satt på vent, denne har en Saab 22 HK, med vridbart, hydraulisk styring osv, har det noen hensikt å sette i denne motoren i plattgatteren, med vridbart gjør vel ikke det så mye med farten, eller tar jeg feil, bør vi gå over til fast propell og gir ? Hvis vi bestemmer oss for motorbytte, hva anbefaler dere av størelse og propell, håper på en fart på 10 - 12 kn Håper på noen reaksjoner fra dere Mvh Ivrige Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Det vil ikke hjelpe særlig mye å skifte til 22 hk'eren i denne båten. Skal du opp i 10-12 knop marsjfart, så ser jeg for meg at du må ha minimum 60-80 hk. Jeg tviler forresten sterkt på at du kommer opp i 8 knop som den er nå, rundt 6 er nok mer realistisk... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
vestnord Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Ok, takker for svar, blir nok motorbytte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.