Dag-Håkon Startet 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2010 Har hatt en pipelyd ved oppstart en tid og oppdaget i dag at det var luftlekkasje på trykksiden av kompressor. Lekkasjen forsvinner når jeg presser ladeluftrøret nedover. Noen som kjenner til hvilken type pakning som sitter her? Er det noen varmebestandig tetningsmasse en kan tette med eller er det bare ny originalpakning som gjør jobben? Har også hatt problem med powertrim som slutter å virke når motoren er varm. Oppdaget at synder var en original Volvo Penta 55A sikring som brøt når det ble temp rundt 70 grader og koblet til igjen når tempen sank..gikk med noen timer med feilsøking før jeg fant synderen.. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jeg har brukt Tec7 til å tette sprekker i innsug på biler som går med 1.5 i ladetrykk. Dette på turbodiesel bil med EGR,så her blir det utsatt for både varme,trykk og koksaktig olje suppe. Har holdt tett i snart 2 år/60000 km Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Joda3300 Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Tenker du på det svarte røret som går bak til turboen? så er det kun oringer som tetter. det står bare i spenn med oringer;) og vist det er den "vinkelen" som går inn på turboen er det også ein vanlig oring. om eg ikkje husker heilt feil så er det 2 umbraokoskruer der også. Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 (redigert) Takk for svar! Det svarte røret ja. Lekker i enden mot kompressoren. Da blir det innkjøp av Tec 7 (for sikkerhets skyld) og O-ringer. Får se i verkstedmanualen om jeg finner dimensjon for O-ringene. Redigert 11.Juli.2010 av Dag-Håkon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.