Jump to content

Rimelig stereoanlegg i båt :D

Overskyet

Recommended Posts

Hei, jeg har tenk til å kjøpe meg en AL 320 eller River 290xr og da tenkte jeg det ville hvert supert med et anlegg i båten! Jeg anntar at dette må være vanntett? Jeg tenkte meg et RIMELIG anlegg. Hvordan skal jeg få strøm? Er to høytalere nok? Kan noen gi meg en komplett pakke der jeg har alt jeg trenger? Så billig som mulig! OG GJERNE ET MED FUTT I! :D Tusen akk på forhånd:)

Mhv hubbabubba

Ørepropper? Hahaha.

Hva som er bra nok for deg, hubbabubba, kan være vanskelig for meg å si. Har tidligere montert et annlegg i båt som kom fra bil. Besto av cd-spiller og noen brukte høytalere. Kostet meg 7-800kr utenom kabler og ga greit med lyd i den lille båten.

Holder uansett ikke til mye, men nok til å ha "fiske og lode"musikk. Kanskje nok til å få plutonium og fredrik til å irritere seg, men langt mindre irriterende en lyden fra mange av de motorne som finnes i diverse farkoster på vann og land.

Så lenge en spiller monteres så tørt som mulig og uten sjøsprøyt, kan en bilspiller leve lenge. Ellers finner du en "billig" spiller på biltema.

Selv blir jeg å montere 2x 6x9" + 2x6,5" i min 19fots plastbåt, dette skal drives av en vanlig bilspiller. I tillegg kommer nok en sub eller to på sikt, så kan nok høres hvis jeg vil :)

Glemte å si at strøm henter du fra batteriet(som lades av motor)

Båtradio med usb http://biltema.no/no/Bat/12-V/Elektrisk-tilbehor/BatradioCD-spiller/ 1400kr

Billige men greie høytalere for bil(ikke marine). Monter så de ikke får sjøsprut så varer de en stund http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Hoyttalere/Bilhoyttalere-6-x-9-3-veis/

Og en "ta med hjem" sub ca 800kr http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Hoyttalere/Aktiv-woofer-8/

Redigert av lite (see edit history)

Nei det plager ikkje meg men han spurte etter beste lyd billigst mulig, altså en mp3 spiller og ørepropper er det opplagte valg. Da får han så mye futt han bare vil, tapper ikkje batteriet samt det tar motorstøyen. Kan det bli bedre da?

Tja, musikk er individuelt, å da kan man sikkert krangle side opp og side ned. For meg er det greit å dele musikken med de jeg er sammens med, samt at når jeg vil ha trøkk så liker jeg å "føle" litt av musikken. Kan ikke komme bort fra at øreplugger hindrer motorstøy, men vil heller ha et headsett på hode en ekle plugger som skader ørene :yesnod:

Prismessig har du også kommet med det beste alternativet, uten tvil :yesnod:

Det beste er nok å kunne sitte hjemme, i et godt isolert rom med gode høytalere & rørforsterker og LP spiller.Det blir uansett mere en hva jeg trenger, men vet dem som synes alt annet en det ikke er noe bra så holder meg til at lyd er individuelt så får trådstarter velge blandt våre, andres eller egene meninger

:wflag:

Jeg har enda ikke fått montert stereo i båten min, trives igrunn greit uten enda, men når det blir flere lengre stunder blir det greit med musikk dær også :yesnod:

Redigert av lite (see edit history)

Jeg ville nok gått for noe annet enn biltema hvis jeg skulle kjøpt et par høytalere, har bedre inntrykk av Pioneer anleggene til Torshov Bilrekvisita hvis det var snakk om bilstereo i båt. Hvis ikke dette er aktuelt, så ville jeg gått en tur på finn og vært litt kreativ. Pass på at dunking og annet som kan forekomme på sjøen kan sprenge/ødelegge høyttalere. Synes du heller skal se på hva du liker, og velge utifra det, enn å kaste penger inn i noe du ikke er fornøyd med fordi det var det billigste anlegget. En siste ting, hvis det påvirker deg i noe somhelst grad, så er det miljøvennlig å kjøpe kvalitet, istedenfor å kjøpe et produkt som du bare vil ha en liten stund ;) Du burde sjekke litt rundt å se hva som er smartest. Etter en kjapp titt rundt omkring på nett så må du ut med mellom 2000 og 3000 for å få et sprutsikkert, og noenlunde godt, nytt anlegg. Da med cd spiller fra 1000 kroner, og høytaler fra 700 kroner og oppover.

Nei det plager ikkje meg men han spurte etter beste lyd billigst mulig, altså en mp3 spiller og ørepropper er det opplagte valg. Da får han så mye futt han bare vil, tapper ikkje batteriet samt det tar motorstøyen. Kan det bli bedre da?

Godt poeng. Fin lyd i båt er vanskelig, spesielt i sånne små båter som du refererer til. Det vil bare bli møl og lite holdbart. Noen gode ørepropper som stenger lyd ute vil være perfekt for å få et"anlegg" i en sånn båt. Du kan seff ikke imponere damene med det, men de blir ikke imponert av "møl" alikevel, som lyden av et anlegg vil oppfattes i symfoni med en påhengsmotor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...